بر اساس یک گزارش، اختلافی فزاینده میان مقامات آمریکایی بر سر نقش نظامی روسیه در سوریه وجود دارد.

اختلاف نظر مقامات آمریکایی بر سر نقش نظامی روسیه در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، گزارش تازه منتشر شده ای از وجود اختلافی فزاینده میان مقامات آمریکایی بر سر نقش نظامی روسیه در سوریه خبر می دهد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه (3 اردیبهشت) به نقل از چندین مقام آمریکایی، که از ذکر نام آنها خودداری کرد، اعلام کرد واشینگتن نسبت به حمایت واقعی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از طرح صلح در سوریه تردید دارد.

بنا بر این گزارش، با وجود عقب نشینی اخیر شماری از جنگنده های روس از سوریه، مسکو در حقیقت قوای زمینی اش را تقویت کرده است؛ این در حالی است که مسکو از بالگردهای پیشرفته و حملات هوایی علیه آنچه امریکایی ها مخالفان میانه رو توصیف می کنند، استفاده می کند. این گروه های شبه نظامی سال‌هاست از حمایت امریکا و متحدان منطقه ای اش برخوردارند.

مقامات آمریکایی هشدار دادند ناکامی آمریکا برای نشان دادن واکنش ممکن است از طرف روسیه نشانه تازه ای از بزدلی آمریکا تلقی شود.

این در حالی است که وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در ماه مارس سال جاری میلادی (2016) نسبت به نقش سازنده روسیه در گفتگوهای صلح سوریه که ممکن است نهایتاً به راه حلی برای پایان دادن به درگیری های چندین ساله در سوریه منجر شود، اعتراف کرد.

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع امریکا روز 29 مارس (10 فروردین 1395) گفت: «روشن است که آنها بیشتر تمرکز نظامی خود را بر روی داعش گذاشته اند. از دید ما چیز خوبی است. ما چنین (اقدامی) را از آغاز تشویق می‌کنیم.»

وی افزود: «آنها نقش سازنده ای را با توجه به توقف خصومت ها بازی می کنند.»

در همین حال سایر مقامات آمریکایی بر این باورند منفعل بودن امریکا ممکن است روسیه را برای افزایش چالش علیه امریکا و همپیمانانش تشویق کند.

از اواخر ماه فوریه و با میانجیگری آمریکا و روسیه، آتش بس شکننده ای بین دولت سوریه و گروه های مخالف دولت برقرار شده است، اما افزایش درگیری ها در استان حلب اجرای این آتش بس و مذاکرات صلح در سوئیس را به شدت تهدید می کند.

سوریه از ماه مارس 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار