بازی های کامپیوتری می‌توانند نقش بسزایی در تکوین شخصیت و همچنین فرایند رشد روحی و روانی کودکان و نوجوانان ایفا کنند چراکه انسان به جهات روانی نیازمند تعامالات پیوسته با دیگران است.

جعفربای آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان وخانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در صورتی که این بازی‌ها به صورت دست جمعی انجام پذیرد می‌تواند علاوه بر ایجاد رقابت، آموزش و سرگرمی در برطرف کردن مشکلات عاطفی، بحران‌های روحی، رفع خستگی و آموزش قوانین و مقررات نقش مهمی را ایفا کند.

وی بیان کرد: این بازی‌ها می‌تواند برای کودکان تک فرزندی به علت تنهایی و آپارتمان‌نشینی به علت عدم وجود فضای مناسب برای بازی تا حدی مناسب باشد اما باید توجه داشت با اطلاع‌رسانی و آموزش زمینه را برای کارکرد مناسب آن فراهم کرد. 

بای با اشاره به محتوای بعضی از این بازی‌ها، تأکید کرد: چنانچه محتوای بازی‌ها جنگ و روان، قتل عام، تیراندازی و خشونت باشد می‌تواند در درازمدت پرخاشگری را در کودکان تقویت کند.

این آسیب شناس در پایان گفت: بسیاری از این بازی‌ها وارداتی بوده و سعی در انتقال فرهنگ بیگانه و ارزش‌های نابهنجار دارد که می‌توان با طراحی و ساختن بازی‌های ایرانی مانع ورود اندیشه و فرهنگ بیگانه در ذهن کودک و نوجوان شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار