مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان از حضور 18 هزار و 261 معتکف در مساجد استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛حجت‌الاسلام لطفیان با تاکيد بر اينکه امسال شاهد تحولات کیفی در برگزاری مراسم هستيم، گفت: در یک پنجم مساجد استان اعتکاف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲۳ مسجد برای اعتکاف محیا شده بود، افزود: امسال تعداد مساجد ۱۰ درصد افزایش داشته و به 235 مسجد رسید.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش معتکفین در روستاها نیز هستیم، گفت: تعداد مساجد خواهران در استان ۱۲۱ مسجد و برای برادران ۱۸مسجد و ۹۶ مسجد برای خواهران و برادران است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه عبادت و تحصیل علم در اعتکاف مورد اهمیت است، اظهار کرد : معذوریتی برای دانش آموزان و دانشجویان وجود نداشت که استقبال خوبی از سوی دانش آموزان برای حضور در اعتکاف صورت گرفت و ۲ مسجد دانش آموزی داریم.

حجت‌الاسلام لطفیان ممنوعیت ورود گوشی های همراه دوربین دار به مسجد در ایام اعتکاف اشاره کرد و خاطرنشان : خانواده ها نگران تغذیه فرزندان نباشند چرا که نیازمندی های معتکفین در حد امکان تامین خواهد شد.

وی برنامه با قرآن در زلال اعتکاف، برنامه های تصحیح قرائت نماز، ختم قرآن، سخنرانی، برنامه های معرفتی و دعا را از جمله برنامه های پیش بینی شده در این ایام عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۴۹ نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند،گفت: امسال 18هزار و ۲۶۱ نفر معتکف داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از مردم خواست تا در صورت تمایل کمک های خود را برای برگزاری این مراسم به شماره حساب ۰۱۱۰۶۲۰۵۳۹۰۰۳ بانک ملی شعبه دادگستری واریز کنند.

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.