رئیس سازمان امور دانشجویان از واگذاری صدور دانش نامه‌های داخلی به دانشگاه‌های دولتی به عنوان یکی از برنامه‌های سال 95 این سازمان خبر داد.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان نحوه واگذاری صدور دانش‌نامه‌های داخلی به دانشگاه‌های دولتی، گفت: در حال حاضر بیشتر دانشگاه‌های دولتی مدارک فارغ‌التحصیلان را خودشان صادر می‌‌کنند ولی مدارک فارغ‌التحصیلان موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها از سوی وزارت علوم تائید و صادر می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان امور دانشجویان برای سال 95 این است که قصد داریم صدور دانش‌نامه‌های داخلی را به دانشگاه‌های بزرگ واگذار کنیم. بر این اساس دانشگاه‌های غیرانتفاعی مدارک فارغ‌التحصیلان خود را به جای ارائه به وزارت علوم برای تائید به دانشگاه‌های بزرگ ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: در هر استان یک دانشگاه بزرگ تعیین می‌شود که موسسات غیرانتفاعی مدارک فارغ‌التحصیلان خود را برای تائید به آن دانشگاه ارائه می‌کنند و آن دانشگاه نیز با تفویض اختیار از وزیر علوم مدرک را تائید کرده و دانش‌نامه را صادر می‌کنند، همچنین مدارک فارغ‌التحصیلانی که از خارج کشور به دانشگاه‌های داخلی منتقل می‌شوند، باید ارزشیابی شود تا براساس مدرک ارزشیابی‌شده فعالیت کنند که ترکیب کشورها و مراحل ارزشیابی نیز تعیین شده است. 

صدیقی اظهار داشت: از آنجایی که با کیفیت مدرک برخی دانشگاه‌های خارجی مشکل داشتیم، خوشبختانه تعداد فارغ التحصیلانی که از این کشورها مدرک دریافت می کردند، کاهش یافته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار