مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت : در حال اراک حاضر هفتمین شهر آلوده کشور است که باید از لیست هشت شهر آلوده خارج شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  ابراهیمی کارنامی در کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک اظهار داشت: اراک در سال ۹۴ معادل ۳۲۸ روز هوای سالم و ۳۷ روز هوای ناسالم را تجربه کرده که از میان هشت شهر آلوده کشور ردیف هفتم قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش هایی که در زمینه رفع آلودگی در استان مرکزی صورت گرفته اراک به زودی از لیست ۸ شهر آلوده کشور خارج شود.

ابراهیمی کارنامی افزود: طی سال ۹۴تعداد ۷ جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با ۴۷ مصوبه تشکیل شده است که ۴۱ مصوبه آن محقق نشده و شش مصوبه دیگر نیز در دست اجرا است.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی افزود: هم اکنون ۴ ایستگاه آلاینده سنجش هوا در اراک فعال هستند و روزانه از طریق این ایستگاه ها میزان آلایندگی شهر اراک رصد می شود همچنین در شهرهای شازند، ساوه و دلیجان نیز هر کدام یک ایستگاه سنجش آلاینده هوا وجود دارد.

در ادامه این نشست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: علل و عواملی که باعث آلودگی شهر اراک و میزان سهم آنان در آلایندگی باید مشخص شود.

دکتر طاهر احمدی افزود: با مطرح کردن برخی از مسائل آلایندگی در اراک قصد نداریم که صنعتی را به آلایندگی محکوم کنیم یا اینکه مردم را از نظر بیماری ها مرتبط با آلودگی نگران کنیم اما به اتفاق نظر همه باید بدنبال علت و معلول این آلایندگی ها باشیم

وی اظهار داشت: هنوز به درستی ثابت نشده است که دقیقا منابع آلایندگی کدام است و هر یک، چه سهمی در آلایندگی دارند. از واحدهای صنعتی گرفته تا سوخت خانگی، هر کدام می توانند به نوبه خود عامل آلایندگی باشد و تا علت و سهم هر کدام ریشه یابی نشود معلول، درمان نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: برخی از بیماری ها مثل سرطان ها، ام اس، بیماری روی، قلبی و تنفسی در اراک واقعا نگران کننده است.

انتهای پیام/ف-ب

برچسب ها: اراک ، برنامه ریزی ، شهر ، آلود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.