دوره مهارت ارائه کنفرانس و دفاع دانشجویی روز چهارشنبه اول اردیبهشت‌ماه سال جاری در دانشگاه یزد برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ احسان رضازاده به عنوان مدرس این دوره درخصوص مهارت‌های استفاده از پاورپوینت و طراحی اسلاید گفت: پاورپوینت مانند یک چاقو است که اگر این چاقو در دست یک فرد ماهر و یا یک آشپز باشد، می‌تواند استفاده مفید و سودمندی از آن داشته باشد، در حالی که اگر چاقوی مذکور در دست یک کودک و یا آدم نادانی باشد، یقیناً برای او زیان‌آور است و به وی آسیب خواهد رساند.

وی تقویت به جای تکرار، به کار بردن حداکثر شش کلمه و یک ایده، ممنوعیت استفاده از کلیشه، استفاده از توان فکری در حذف و تحلیل اطلاعات، استفاده حداکثر از دو فونت، به‌کار بردن تصاویر مرتبط با موضوع، ننوشتن تمام متن سخنرانی، نداشتن غلط‌های املایی، واضح و روشن بودن اسلاید، تست کردن آن اسلاید در محل ارائه، پشتیبان‌گیری از اسلاید ‌(انتقال مطلب مورد نظر روی فلش و یا لپ‌تاپ) و ... در پاورپوینت را از ویژگی‌های یک اسلاید خوب برشمرد.

 رضازاده هدف از طراحی و ساخت یک اسلایدر را تلاش برای فهم بیشتر و بهتر یک موضوع دانست و تاکید کرد: یک سخنران خوب نیز می‌تواند با لحن و بیانی شیرین و صریح برای فهم مطالب، توجه مخاطبان رابه خود جلب کند.

 وی گفت: بیان یک داستان کوتاه درابتدای کنفرانس و یا سخنرانی، استفاده از نقل قول و گفته‌های دیگران واستفاده از آمار و ارقام عجیب می‌تواند به ذهن مخاطب نسبت به فهم موضوع کمک کنند.

رضازاده همچنین استفاده از لحن مناسب در بیان مطالب، مدیریت دقیق زمان و توجه کردن به مدت زمان گذشته و باقی‌مانده و یک جمع‌بندی از موضوع ارائه شده را از تکنیک‌های یک سخنران خوب بیان کرد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار