مديركل زندان های كردستان گفت: با استفاده از تسهيلات ستاد ديه 167 نفر از زندانيان جرائم غيرعمد سال گذشته در این استان آزاد شدند

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،اسدالله گرجی زاده در اولين جلسه هيات مديره ستاد ديه استان كردستان در سال جاری گفت: برخی از افراد جامعه به دلايل غيرعمد فعلی همچون مهريه، نفقه، تصادف و ديه زندانی شده اند.

وی افزود: هم اكنون 174 زندانی جرائم غير عمد در زندان های كردستان زندانی هستند که برای آزادسازی اين تعداد 90 ميليارد ريال نيازمند است و متاسفانه به دليل محدوديت های مالی زمينه تحقق اين امر فراهم نشده است.

مديركل زندان های كردستان بیان کرد: ستاد ديه استان با تشكيل چندين جلسه و بررسي پرونده زندانيان جرائم غيرعمد با استفاده از منابع مالی خود، تسهيلات بانكی و كمك های خيران زمينه آزادسازی این زندانیان را فراهم می كند.

وي تاكيد كرد: به منظور پيشگيري از گسترش آسيب هاي اجتماعي، فرهنگ سازي در زمينه آزادسازی زندانيان جرائم غيرعمد در جامعه ضروری است.

گرجی زاده درپایان عامل بسياری از جرائم را مشكلات اقتصادی عنوان كرد و گفت: مردم و خيران استان حاميان اصلی ستاد ديه هستند به طوری كه سال گذشته خيران استان حدود 28 ميليارد و 570ميليون ريال به ستاد ديه استان كمك كرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار