رئیس اداره امنیت ملی کابل می گوید که حمله انتحاری روز سه شنبه بر ریاست محافظت رجال برجسته، از سوی شبکه حقانی و از طریق پاکستان صورت گرفته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد عمر عزیزی، رئیس اداره امنیت ملی کابل و لوی پاسوال عبدالرحمان رحیمی قوماندان زون پلیس ۱۰۱ آسمایی و دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع امروز در یک نشست مشترک خبری در این زمینه صحبت کردند.

عزیزی گفت: تجارب نشان می دهد که این گونه حمله‌ها ساده طرح ریزی نمی شوند؛ بلکه پیچیده بوده و در چندین مرحله صورت می گیرد و مدت انجام آن تا یک سال نیز به طول می‎انجامد."
 
رئیس اداره امنیت کابل افزود: « تحقیقات ابتدایی نشان می دهد  در پشت این قضیه شبکه بدنام حقانی که تاکنون در تمام حملات داخل افغانستان صورت گرفته، دست دارد."
به گفته وی، طالبان به دلیل این که در جبهه های جنگ دستاوردی نداشتند، با این حمله قصدجبران شکست خود را  دارند.
 
این مسؤل ارشد امنیتی خاطر نشان کرد که هیئتی برای چگونگی طرح ریزی، اجرا و شناسایی عاملان حمله مذکور تشکیل شده است و نتایج آن در ادامه در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
 
عبدالرحمان رحیمی، قوماندان زون ۱۰۱ آسمایی کابل گفت که جنگی جاری در کشور، داخلی نیست و بر همگان معلوم است که افغان ها با تروریسم جهانی مواجه هستند.

این مسؤل ارشد پلیس کابل افزود تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که این حمله در آن سوی مرز(پاکستان) طرح ریزی شده است.
 
به گفته وی، در جریان حمله روز گذشته بر ریاست محافظت رجال برجسته  در منطقه پل محمود خان، ۶۴ تن کشته و ۳۴۷ تن زخمی شدند. 

به گفته رحیمی، اکثریت کشته شدگان و مجروحین این حادثه را غیر نظامیان و از جمله زنان و کودکان تشکیل می دهد.
 
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت کسانی که مردم بیگناه کشور را هدف قرار می‌دهند دشمن وطن هستند و هیچ‌گاه نیروهای امنیتی بر آنان رحم نخواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.