لاریجانی در بدو بازگشت به تهران:

همكاری ایران و روسیه توانمندی خود را برای حل بحران ها نشان داده است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همكاری ایران و روسیه توانمندی خود را برای حل برخی بحران ها در منطقه نشان داده است و می توانند بیشتر از ظرفیت هم استفاده كنند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی پس از دو روز حضور در روسیه و شركت در نشست سران مجالس 19 كشور اورآسیایی در مسكو، چهارشنبه شب در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس و آقای جاگاریان سفیر روسیه در تهران قرار گرفت.

لاریجانی با اشاره به اینكه كنفرانس اوراسیا با حضور روسای مجالس این كشورها به پیشنهاد روسیه و كره جنوبی برگزار شده بود گفت: پیشنهادی از سوی ایران مطرح شد و قرار شد دبیرخانه ای برای این نشست تاسیس شود.

لاریجانی افزود: حجم زیادی از تجارت جهانی در این حوزه شكل می گیرد و از نظر رشد اقتصادی مورد توجه است. علاوه بر این نزدیكی های فرهنگی و نیازهای اعضای این نهاد آنها را به هم پیوند می دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: امیداوریم این همكاری های منقطع نشود.

وی افزود: بخش دیگر مذاكرات روابط دو جانبه بین ایران و روسیه بود كه با روسای مجالس سنا و دومای روسیه رایزنی هایی صورت گرفت و نیز توسعه روابط اقتصادی سرمایه گذاری در بخش های مورد توجه ایران و روسیه و نیز در خصوص همكاری های دفاعی به ویژه درباره مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر شد.

لاریجانی شركت در نشست سران مجالس 19 كشور اورآسیایی را فرصتی عنوان كرد كه دیپلماسی پارلمانی و توسعه روابط ایران با برخی از كشورهای شركت كننده دراین نشست ازجمله مذاكرات وی با هشت نفر از همتایانش مورد بررسی قرار گرفت.

نشست روسای مجالس 19 كشور اورآسیایی روز سه شنبه با پیام های ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و بان كی مون دبیركل سازمان ملل برگزار شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار