معاون کمیساریا عالی در سازمان ملل گفت: 60 هزار پناه جوی افغانی از ایران و پاکستان به کشورشان باز گشتند.

960 هزار پناه جوی افغانی در ایران زندگی می‌کنند/60 هزار پناهنده از ایران و پاکستان به افغانستان باز گشتند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جورج اوکوت اوبو معاون کمیساریا سازمان در امور پناهندگان با حضور در دفتر کمیساریا عالی پناهندگان سازمان ملل در امور پناهندگان رد تهران با اشاره به اینکه 960 هزار تبعه  افغانی در ایران  زندگی می‌کنند، عنوان داشت: 60 هزار نفر از این اتباع از ایران و پاکستان به کشورشان بازگشتند.

وی ادامه داد: البته آمار رسمی که اعلام شده 3 میلیون نفر بوده اما تعداد پناهندگانی که آمایش شده‌اند 960 هزار نفر هستند و البته بررسی وضعیت پناهندگان و حمایت از دولت ایران برای خدمات رسانی به پناه جویان افغانی و ایجاد تسهیلاتی همچون بیمه خدمات درمانی و تحصیل کودکان افغان رد ایران در دستور پیگیری و تصویب است.


 معاون کمیساریا عالی پناهندگان در سازمان ملل با اشاره به وضعیت نامناسب امنیتی در افغانستان و مذاکراتی که بین این کمیساریا و دولت برای پیگیری سندهای راهبردی صورت گرفته تصریح کرد: ما بزرگ ترین سرمایه گذاری را برای حمایت و کمک به تامین امنیت و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی پناهندگان انجام دادیم اما با توجه به امکاناتی که در اختیار ماست این رقم بسیار کم است و لازم است خدمات بیشتری را ارائه دهیم.

جورج اوکوت اوبو افزود: دولت راه حل‌های مناسبی را برای افغانی که فاقد مدرک شناسایی هستند در نظر گرفته و این موضوع با سازکارهای در نظر گرفته شده ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال 2015 حدود یک میلیون نفر از پناه جویان غرب آسیا وارد اروپا شدند که 180 هزار نفر از آنان افغانی هستند.


 معاون کمیساریا عالی پناهندگان در سازمان ملل در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در باره وضعیت پناه جویان افغانی عنوان داشت: چیزی که مشخص این است که من با پناه جویان افغانی صحبت کردم و پرسیدم که چرا به افغانستان باز نمی‌گردید که عمده پاسخ آنها دلیل امنیتی بود و اگر پناهندگان نتوانند شرایط امنیتی مناسبی داشته باشند نخواهند توانست به کشورشان باز گردند و من اینجا خواهش می‌کنم که به پناهندگان کمک شود که به شرایط امن خودشان بازگردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، تهران ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
یه مستند نشون میداد شبکه مسنتد
چنتا افغانی تو شهرداری تهران استخدام شده بودن
مجری پرسید شما قاچاقی اومدین ؟
اونا هم در کمال ارامش گفتن بلی
واقعا خجالت داره.افغانی تو رسانه ملی میگه قاچاقی اومدم و هیچکی ککشم نمیگزه تازه استخدامم شده بود
آخرین اخبار