عربستان سعودی تصمیم دارد برای جبران کسری بودجه سال جاری خود از بانک‌های خارجی استقراض کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ خبرگزاری بلومبرگ روز چهارشنبه اعلام کرد عربستان سعودی تصمیم دارد برای جبران کسری بودجه سال جاری ناشی از کاهش بهای نفت، 10 میلیارد دلار از بانک های خارجی استقراض کند.

بلومبرگ به نقل از سه منبع مطلع اعلام کرد این اولین استقراض عربستان، اولین صادر کننده نفت جهان، طی پانزده سال اخیر است. این منابع که خواستند نامش فاش نشود، تصریح کردند این وام که بازپرداخت آن پنج ساله خواهد بود، احتمالا در پایان آوریل به نتیجه خواهد رسید.

این منابع افزودند بانک های آمریکایی، اروپایی، ژاپنی و چینی برای تامین این وام که 120 واحد بالاتر از نرخ بهره استقراض بین بانکی لندن، محاسبه خواهد شد، در حال بررسی هستند.

رکود دو سال اخیر در بهای نفت -رسیدن بهای نفت از 100 دلار در سال 2014  به حدود 40 دلار کنونی- کاهش درآمدهای نفتی عربستان را به دنبال داشته و تلاش برای متنوع کردن منابع اقتصادی را در پی داشته است. کسری بودجه عربستان در سال 2015 به 98 میلیارد دلار رسید و قرار است در سال جاری به 87 میلیارد دلار می رسد.

عربستان برای مقابله با کسری بودجه تدابیر بی سابقه ای از جمله افزایش هشتاد درصدی بهای سوخت و کاهش یارانه ها در بخش های برق، آب و دیگر خدمات دولتی اتخاذ کرد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار