رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با اشاره به شناسایی 4 هزار بیمار مبتلا به دیابت در روستاهای این شهرستان گفت: آمار مبتلایان به دیابت در شهرها بیش از این تعداد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمدرضا محمدی صبح امروز در آئین زنگ هفته سلامت که با حضور مسئولان شهرستانی در مدرسه ابتدایی دخترانه شاهد یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: بیماری دیابت چالش جدید سازمان جهانی بهداشت است و سالانه بیش از یک میلیارد دلار صرف درمان این بیماری می‌شود.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با اشاره به افزایش بیماری دیابت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تغییر سبک زندگی روستایی به زندگی شهری، مصرف فست فودها و غذاهای آماده منجر به افزایش بیماری‌های غیر واگیر شده است که تلاش حوزه سلامت استان فراهم کردن اقدامات لازم برای پیشگیری از این بیماری است.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از 14 هزار بیمار دیابتی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، افزود: بیش از 4 هزار بیمار دیابتی شناسایی شده در روستاهای شهرستان بویراحمد وجود دارد، ضمن اینکه آمار مبتلایان به دیابت در شهرها بیش‌تر است.
 
این مسئول بیماری فشار خون را از دیگر چالش‌های حوزه سلامت استان دانست و تصریح کرد: بیش از 12 هزار بیمار فشار خونی در روستاهای استان هستند.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد پرخوری، اضافه وزن و کم تحرکی را از عوامل اصلی ابتلا به دیابت دانست و تصریح کرد: ورزش از ابتلا افراد به دیابت جلوگیری می‌کند که روز جمعه سوم اردیبهشت همایش پیاده‌روی در این شهرستان برگزار می‌شود.
 
محمدی اضافه کرد: سرطان، بیمارهای قلبی و عروقی و بیماری‌های هموفیلی از دیگر بیماری‌های غیرواگیر در حال افزایش در شهرستان بویراحمد است که باید امکانات لازم برای پیشگیری از این بیماری‌ها فراهم شود.
 
وی خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد امسال طرح سفیران سلامت را در مدارس استان خواهیم داشت که با همکاری دانش‌آموزان آموزش لازم در خصوص بیماری‌ها به افراد داده می‌شود.
 
انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.