طرح جامع تفصیلی شهر گروک سیریک در کارگروه امور زیربنایی استان هرمزگان تایید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان در نخستین جلسه کارگروه امور زیربنایی استان هرمزگان گفت: این طرح با در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت  ۳ و نیم درصد ، با محدوده ای به وسعت بیش از ۱۹۷ هکتار و با مساحت حریمی در حدود ۷۹۰ هکتار با تغییراتی جزئی جهت طرح در شورای برنامه ریزی استان در کارگروه امور زیربنایی استان تایید شد.

ابراهیم رستم گورانی افزود: این طرح از سوی مشاور طرح و ساخت هرمزگان تهیه شده است و بر اساس بررسی های بعمل آمده جمعیت آن به بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ نفر خواهد رسید.

وی گفت: در این طرح عملکرد بخش های مختلف اقتصادی در اشتغالزایی، تاثیر عوامل طبیعی و جغرافیایی بر رشد و توسعه کالبدی شهر، موانع و امکانات گسترش شهر، تعیین جهات و مراحل بعدی توسعه شهر، پیش بینی مکان و نحوه ایجاد یا توسعه تجهیزات شهر، پیش بینی نیازهای عمرانی شهر در زمینه رفع کمبود تاسیسات زیربنایی، خدمات رفاهی بر اساس وضعیت کمی و کیفی کاربری اراضی شهر گروک با در نظر گرفتن امور گردشگری مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان افزود: رویکرد غالب شهر گروک با تاکید بر گسترش فعالیت های گردشگری و خدمات با توجه به موقعیت خاص منطقه و نزدیکی به دریا است.

شهر گروک سیریک با دلیل قرارگیری در مسیر جاده میناب-جاسک و طرح مکران دارای اهمیت زیادی است و تصویب این طرح در اجرای برنامه های توسعه و رشد و بالندگی این شهر نقش مهمی ایفا می کند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.