۳۰ هزار نفر در اعتکاف سال ۹۵ استان خوزستان حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: سال گذشته، حدود 23 هزار نفر پذیرش شده بود اما پیش‌بینی می‌کنیم که حدود 30 هزار نفر در مراکز و همچنین سامانه اعتکاف ثبت‌نام کرده و حضور به عمل‌آورند.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، بابیان این‌که برنامه اعتکاف، یک برنامه مردمی و به‌وسیله خود مردم اجرایی می‌شود، گفت: سازمان تبلیغات صرفاً یک حامی یا همان پشتیبان کننده اجرایی برنامه‌ها بوده و اصل برنامه اعتکاف به‌وسیله جوانان و توده‌های مردمی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بلک، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اعتکاف و فرصت‌های اعتکاف، اظهار داشت: در خصوص تأثیرگذاری اعتکاف بر جان‌ودل جوانان، یک شاهد بسیار محکم و متقنی برای ما دارد و آن هم فرمایشات مقام معظم رهبری است که در چند سال اخیر به صراحت در خصوص ابعاد معنوی و تأثیرگذاری آن در بین جوانان سخن گفته‌اند و همین مهم نیز یکی از اصلی‌ترین عوامل در گسترده‌تر شدن جوانان برای حضور در اعتکاف بوده است.

مدیراداره تبلیغات اسلامی خوزستان، تصریح کرد: به‌یقین حضور جوانان در اعتکاف فرصتی را فراهم می‌آورد که  بازسازی معنوی انجام دهند و خودشان را به ذخایر و درون‌مایه‌های معنوی حاصله از اعتکاف تجهیز کنند که زمینه سعادتمندی آنها را برآورده می‌کند.

وی در پایان با اشاره به حضور رده‌های مختلف سنی در اعتکاف گفت: این آمار در دختران و پسران متفاوت است، اما نکته حائز اهمیت حضور پرشورتر جوانان نسبت به دیگران است که  رو به افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.