بشار الجعفری: گفتگوهای سوریه در ژنو ادامه خواهد یافت

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: هیات اعزامی دولت سوریه منظم ترین هیات در گفتگوهای ژنو بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه به نقل از بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و رئیس هیات اعزامی به گفتگوهای ژنو اعلام کرد: هیات اعزامی دولت سوریه منظم ترین هیات در گفتگوهای ژنو بوده است.
 
وی در گفتگو با رسانه های سوری مستقر در ژنو افزود: یکی از مشکلات ساختاری این دور از گفتگوها در ژنو این بوده است که سازمان ملل و مشخصا استفان دی میستورا تعامل یکسانی با همه گروه های معارض ندارند. مشکل دوم نبود دستور کار این دور از گفتگوهاست ولی دی میستورا می گوید قطعنامه 2254 شورای امنیت همان دستور کار است و ما می گوییم این قطعنامه نقشه راه بوده و دستور کار نیست.

وی بیان داشت: ما ارزیابی خود را از این قطعنامه داریم و این قطعنامه از نظر ما بر این مبناست که هیئت دولت سوریه در این گفتگوها این اختیار را دارد که درباره تشکیل دولت وحدت ملی گفتگو کند. هدف ما در ژنو تشکیل دولت وحدت ملی با حضور دولت کنونی، معارضان و افراد مستقل است.

همه گروه های معارض ملی می توانند در دولت ملی سوریه عضویت داشته باشند. گفتگوها در ژنو میان هیات اعزامی دولت سوریه و هیات های معارضان ادامه خواهد یافت و هر گروهی از این گفتگوها خارج شود مسئول تصمیم خود خواهد بود.

وی با اشاره به این که دولت هیات اعزامی دولت سوریه تنها از مسئولان این کشور در دمشق دستور می گیرد، افزود: ما مشکلی با مرحله انتقال سیاسی نداریم و همچنین تصمیماتی داریم که جز خطوط قرمز به شمار می رود و در این زمینه تصمیم ملی داریم. بارها رئیس جمهور اسد مفهوم انتقال سیاسی را توضیح داده است.

بشار الجعفری بیان داشت: هیات گروه ریاض اهداف کینه توزانه علیه مردم سوریه دارد. وی گفت: از دی میستورا خواستیم تا ملاحظات دولت سوریه را در اختیار طرف های معارض قرار دهد. دی میستورا درباره برخی از خبرهای منتشر شده مبنی بر انتخاب معاونان رئیس جمهور سوریه با ما گفتگو نکرده است. دی میستورا فقط میانجی در این گفتگوهاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار