در این دیدار سران مجالس دو كشور روابط تهران و كابل را بررسی كرده و بر اهمیت توسعه همكاری ها در زمینه های مختلف تاكید كردند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی در مذاكره با عبدالرئوف ابراهیمی همتای افغانستانی خود در حاشیه نشست سران پارلمان اوراسیا در مسكو گفت: افغانستان در مقابله با تروریسم پیشرفت هایی داشته است اما كشورهای منطقه نیز باید در این زمینه به كابل كمك كنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار جان باختن تعدادی از شهروندان افغانستانی در حادثه تروریستی روز سه شنبه كابل را تسلیت گفت. 

لاریجانی تاكید كرد: اكنون این موضوع ضرورت دارد كه واقعا باید برای مبارزه با تروریسم در منطقه فكر جدی كرد.

در این دیدار همچنین سران مجالس دو كشور روابط تهران و كابل را بررسی كرده و بر اهمیت توسعه همكاری ها در زمینه های مختلف تاكید كردند.

لاریجانی كه بنا به دعوت «سرگئی ناریشكین» رئیس دومای روسیه در راس یك هیات برای شركت در این نشست و مذاكره بین رییسان مجالس دو كشور به مسكو سفر كرده است، در حاشیه این نشست با رییسان مجالس كره جنوبی، پاكستان، تاجیكستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان دیدار و در باره روابط دو جانبه و منطقه ای گفت و گو كرد.

اجلاس یك روزه سران مجالس اوراسیا با حضور كشورهای همچون ایران، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، ویتنام، هند، اندونزی، قزاقستان، قرقیزستان، چین، مغولستان، پاكستان، كره جنوبی، روسیه، تایلند، فلیپین و جمهوری چك برگزار شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار