روسیه در چارچوب توسعه برنامه موشکی دوربرد خود، برنامه پرتاب آزمایشی موشک جهان پیمای جدیدی را تا پایان سال جاری میلادی در دستور کار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اینترفاکس، یک مقام بلندپایه مجتمع صنایع دفاعی روسیه امروز از نخستین پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای جدید روسی «سارمات» (Sarmat) با توان حمل کلاهک 10 تنی خبر داده است.

مسکو در واکنش به برنامه های موشکی آمریکا و توسعه حوزه نفوذ پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به شرق اروپا نزدیک مرزهای روسیه، بیشترین توجه خود را به افزایش قدرت موشکی دوربرد و میان برد و همچنین تاکتیکی معطوف کرده است.

قرار است موشک قاره پیمای سارمات جایگزین موشک بالستیکی 'ار اس ـ 20 و' موسوم به 'ویوود' شود که طبق طبقه بندی ناتو SS-18 یا شیطان نام دارد.

براساس اطلاعات اعلام شده، در صنعت موشک های فضانوردی موشک جدید می تواند با کلاهک جداشونده تا 10 تن چه از مسیر قطب جنوب یا قطب شمال به هدف خود در هر نقطه از جهان اصابت کند.

این موشک که کار ساخت آن سال 2009 آغاز شده بیش از 100 تن وزن دارد و جزو گروه موشک های فوق سنگین است. سارمارت با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب خواهد شد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار