مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس گفت: مسجد امام حسین این دانشگاه پذیرای اساتید دانشگاههای تهران برای مراسم اعتکاف است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعتکاف  بهانه ای برای تنها بودن با خود است و در این مدت سه روزه فرد معتکف به راز و نیاز با خدای خویش می پردازد و درباره کارهای گذشته اش تفکر می کند که این مسئله سبب گشایش کارها و چه بسا مشکلات افراد است.
 
مراسم اعتکاف علاوه بر صورت عبادی آن یک تمرین وحدت و یک پارچگی بین مسلمانان است که افراد در این فضا ضمن آشنا شدن با یکدیگر پی به مشکلات و مسائل همدیگر  برده و به خاطر ایجاد یک ارتباط دوستانه سعی در برطرف کردن مشکل فرد مقابل می شوند.

450 استاد معتکف می شوند
علی فلاح رفیع  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اعتکاف استادان دانشگاه های تهران در این دانشگاه  اظهار داشت: 450 نفر از استادان دانشگاههای تهران در مسجد امام حسین ع این دانشگاه در مراسم پر فیض اعتکاف شرکت می کنند. 

وی بیان کرد: سخنرانی مذهبی، خواندن ادعیه، پاسخگویی به سوالات شرعی، تلاوت قرآن از برنامه های این دانشگاه در مراسم روحانی اعتکاف است. 

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تربیت مدرس در خصوص هزینه های این اعتکاف عنوان کرد: بخشی از هزینه های این مراسم نورانی را دانشگاه و قسمت دیگر را خود معتکفان تقبل می کنند. 

وی تصریح کرد:  در بین استادان عزیز بسته های فرهنگی پخش می شود که این کار در سال های گذشته استقبال داشته است.

حضور 2650 دانشجو در مراسم اعتکاف 
نجفی معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف یک برنامه عبادی و فرهنگی بوده که به صورت جمعی برگزار می شود و این مراسم نورانی و روحبخش دل ها را صیقل و کار تیمی را تقویت می کند. 

وی بیان کرد: در استان ها این مراسم با همکاری مساجد آن شهر ها بر گزار می شود و دانشجویان با حضور گسترده خود زینت بخش این مراسم روحانی هستند.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همکاری بسیار صمیمی با این معاونت دارد، افزود: در سراسر کشور مراسم اعتکاف با هدف رشد ارزش های اخلاقی و فرهنگی همچنین تعامل بیشتر دانشجویان با اساتید برگزار می شود. 

نجفی ابراز داشت: به دلیل کمبود فضا در مساجد دانشگاه و استقبال بیش از ظرفیت دانشجویان برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد استان ها انجام می شود.

وی در خصوص برنامه های اعتکاف در دانشگاه پیام نور گفت: سخنرانی اساتید، برگزاری مراسم دعا و نیایش، پاسخ به سوالات شرعی و سخنرانی مذهبی از برنامه های فرهنگی مراسم اعتکاف در این دانشگاه است.

نجفی تصریح کرد: بسته های فرهنگی بوسیله دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بین دانشجویان پخش می شود تا 2650 دانشجوی معتکف از این اجتماع مذهبی فیض کافی را ببرند.

تجدید میثاق معتکفین دانشگاه پیام نور با شهدای گمنام
کریمی معاون نهاد دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان و استادان این دانشگاه در مسجد امام رضا معتکف شده که این مراسم با تجدید میثاق با شهدای گمنام در روز چهارشنبه افتتاح می شود.

وی ابراز داشت: در مراسم روح بخش امسال 300 نفر در این مسجد معتکف می شوند.
 
گفتنی است مراسم پرفیض اعتکاف همه ساله در روزهای 13، 14 ، 15 ماه مبارک رجب  برگزار می شود که بر طبق روایات بهتر است این عمل در مسجد الحرام انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار