روزنامه الیوم السابع، درخواست مخالفان دولت سوریه برای به تعویق انداختن مذاکرات ژنو را نشانه‌ای خطرناک از فروپاشی این مذاکرات دانست.

الیوم السابع: مذاکرات ژنو در خطر است/تعویق مذاکرات نشانه‌ای از بروز تحولی جدید در سوریه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه الیوم السابع چاپ مصر به قلم احمد جمعه نوشت: «درخواست هیئت عالی مذاکرات سوریه از "استفان دی میستورا،" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه برای به تعویق انداختن مذاکرات ژنو برای مقطعی کوتاه، به منظور توقف نقض آتش بس از سوی نظام اسد، نشانه ای خطرناک از شکست مذاکرات ژنو و تحولی جدید در عرصه سیاسی سوریه به شمار می آید.»

جمعه به اظهارات "سالم المسلط،" سخنگوی هیئت عالی مذاکرات سوریه اشاره کرد که تاکید کرده است: «نظام اسد از آغاز این مذاکرات در ژنو، اوضاع میدانی را بدتر از قبل کرده و پیشرفت در مذاکرات ژنو به طور مستقیم به اوضاعی که مردم سوریه با آن رو به رو هستند مرتبط است. اگر اوضاع میدانی بهبود نیابد، بر پیشرفت روند سیاسی تاثیر خواهد گذاشت. نمی توانیم اجازه بدهیم مذاکرات، وسیله ای باشد تا نظام از آن برای ادامه خشونت سوءاستفاده کند.»

المسلط ادعا کرد: «نیروهای نظام اسد آتش بس را نقض و از ورود کمک های بشردوستانه جلوگیری می کنند و نظام (اسد) به مشارکت در روند سیاسی تظاهر می کند. در پنجاه روز برقراری آتش بس، نیروهای نظام بیش از دو هزار بار آتش بس در سوریه را نقض کردند.»

هیئت عالی مذاکرات سوریه از سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی خواست تا نظام اسد را برای اجرای بندهای مربوط به مسائل انسانی در قطعنامه 2254 تحت فشار قرار دهد و برای دولت سوریه این مسئله را روشن کند که باید به طور جدی با دستور کار دی میستورا همراهی رو روی مسئله (تشکیل) دولت انتقالی تمرکز کند.

"استفان دی میستورا،" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه روز دوشنبه اعلام کرد، مخالفان سوری او را از قصدشان برای تعلیق مشارکت رسمی خود در مذاکرات غیرمستقیم با نمایندگان دولت سوریه  در مقر سازمان ملل متحد در ژنو، به نشانه نارضایتی و نگرانی شان از وخیم شدن اوضاع انسانی در سوریه و سرنوشت آتش بس اعلام شده، مطلع ساخته اند.

دی میستورا گفت: «یک دستور کار تا ماه اوت آینده برای دستیابی به قانون اساسی جدید و انتقال مسالمت آمیز سیاسی در سوریه وجود دارد و همه طرف ها اتفاق نظر دارند که انتقال سیاسی، محور مذاکرات ژنو است.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار