مسئول جشنواره جابربن‌حیان از افزایش مشارکت دانش‌آموزان ابتدایی تا سقف 35 درصد در جشنواره جابربن‌حیان خبر داد.

مرتضی شکوهی مسئول جشنواره جابربن‌‌حیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جشنواره جابر‌بن‌حیان گفت: این جشنواره برای انعکاس تلاش ها و فعالیت‌های دانش‌آموزان دوره ابتدایی در زمینه پروژه‌های علمی، پژوهشی، ساخت و تولید است.

وی ادامه داد: تاکنون 4 دوره از برگزاری جشنواره می گذرد و هر سال با بازخوردهایی که از جشنواره بوده کیفیت آن ارتقا یافته است.

مسئول جشنواره جابربن‌حیان عنوان کرد: پیش بینی شده نسبت به سال گذشته با توجه به حمایت‌های مالی از سوی حوزه ستادی و هم‌چنین حمایت استان‌ها کیفیت جشنواره و مشارکت در آن افزایش یابد.

شکوهی با اشاره به اینکه حدود 35 درصد مشارکت دانش‌آموزان افزایش یافته است، تصریح کرد: انتظار داریم در سال تحصیلی جاری نزدیک به 2.5 میلیون دانش‌آموز در جشنواره حضور داشته باشند.

وی گفت: هر ساله حدود 200 اثر در مرحله کشوری انتخاب می‌شود و برای شرکت‌کنندگان و مسئولان آموزش و پرورش نمایش داده می‌شود در واقع نمایشگاه تجلی گاه تلاش دانش‌آموزان است.

مسئول جشنواره جابربن‌حیان با اشاره به اینکه امسال تغییراتی در جشنواره اعمال می‌شود، بیان کرد: برای دانش‌آموزان کلاس‌های چندپایه، سهمیه خاصی در نظر گرفته‌ شده است همچنین برای دانش‌‌آموزان عشایر نیز همانند سال گذشته سهمیه خاصی در نظر گرفته می‌شود.

وی در پایان هدف کلی از جشنواره را تقویت استعدادها و توانایی‌های دانش‌آموزان در عرصه‌های واقعی دانست و گفت: کارهایی که به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند در کتابچه‌ای به چاپ رسیده است و در معرض دید دانش‌اموزان قرار می‌گیرد در واقع جریان‌سازی فرهنگی خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار