استان یزد از نظر تعداد موقوفات رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام عادل مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزدگفت : به هر اندازه که در منطقه ای روحانیون و علما بیشتر باشند، در آن منطقه تعداد موقوفات هم بیشتر خواهد بود؛ لذا به همین خاطر است که استان یزد توانسته است از نظر تعداد موقوفات رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص دهد.

عادل افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری وظیفه اوقاف اجرای امینانه نیات واقفین است. در همین راستا اداره اوقاف در دو بخش بقاع متبرکه و موقوفات، فعالیت هایی از جمله شناسایی ظرفیت ها، ایجاد سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه، حفظ و حراست از موقوفات، اجرای نیّات واقفین را انجام داده است.

وی گفت: از مبلّغین و روحانیون در خواست می شود که فواید، برکات و آثار وقف را در دنیا و آخرت و همچنین احکام وقف را به روشنی برای مردم تبیین نمایند تا مردم نیز گرایش بیشتری به سوی این اقدام نیک و خداپسندانه داشته باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه وقف برای رفع نیاز جامعه است یادآور شد: یکی از وظایف روحانیون این است که کارهای خیرخواهانه افراد خیّر را با توجه به نیازهای جامعه راهنمای کنند؛ به عنوان مثال ابرکوه نیازمند توسعه علمی، آموزشی، پزشکی و همچنین رفع مشکل اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان بیشتر به چشم می خورد، لذا موقوفات باید به این سمت هدایت شود.
عادل در جمع مبلغین ابرکوه گفت: اقدامات و نیّات خیّرین باید به سمت برطرف کردن نیازهای جامعه هدایت شود.
وی تأکید کرد: اصلی ترین هدف وقف، ترویج دین می باشد که به گفته رهبر معظم انقلاب باید به شیوه های مدرن صورت گیرد. با توجه به اینکه جوانان امروزه گرایش زیادی به تکنولوژی های روز دارند، تبلیغ دین نیز با استفاده از همین پیشرفت فناوری بسیار حائز اهمیت می باشد.
حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه در ادامه این نشست بیان اهمیت وقف، احیاء سیره و سنت معصومین در رابطه با وقف و همچنین اثرات ماندگار مترتب بر وقف را از جمله مطالبی دانست که باید توسط مبلغین برای مردم تبیین شود. . اگر انتظارات در مقام اجرا محقق نشد، باید به خودمان برگردیم و کاستی ها را جبران کنیم.
انتهای پیام/ی
منبع:سرو ابرکوه/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار