نیمی از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود خبر ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در نشست خبری مرتبط با هفته سلامت گفت: با توجه به اینکه هفته اول اردیبهشت ماه با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده سازمان بهداشت جهانی غلبه بر دیابت را شعار امسال برگزیده است..

غلامرضا اصغری افزود:در هفته سلامت پایگاههای برای تست قند خون به صورت رایگان در کوه صفه ، پارک ناژوان و میدان امام پیش بینی شده است.

وی ادامه داد شیوع بیماری های غیر واگیر در جامعه امروز به شدت در حال رشد است و توجه و تمرکز به بحث دیابت به عنوان یکی از عوامل موثر در بیماری های غیر واگیر ضروری به نظر می رسد و به همین منظور اجرای طرح غربال گری در استان اصفهان انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: در اصفهان 11 درصد جمعیت شهری و 5.7 درصد جمعیت روستایی بالای 30 سال مبتلا به دیابت هستند که این رقم در جهان 5.4 درصد و در ایران 12.9 درصد اعلام شده است.

اصغری دیابت را بعد از چاقی و اضافه وزن شایع ترین بیماری متابولیک دانست و اظهار کرد: تا سال 2030 شیوع این بیماری در جهان به صورت اپیدمی و نزدیک به دوبرابر خواهد شد و این در حالیست که 50 درصد افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود مطلع نیستند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در پایان افزود: استفاده منطقی و معمول از همه غذاها و پیاده روی روزانه به مدت حداقل نیم ساعت می تواند پیشگیری از دیابت را به همراه داشته باشد. 




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.