رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: از مسئولین ذیربط انتظار داریم که اجازه دهندخود قطعه‌سازان بتوانند به طور قانونی محصولات خود را در بازارهای لوازم یدکی به فروش برسانند.

خودروسازان توان پرداخت مطالبات قطعه سازان را ندارندمحمد باقر رجال رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مبنی بر میزان توان تولید سازندگان داخل اظهار داشت: سازندگان قطعات برای شرکت سایپا(خودروی پراید) تا 95 درصد و در ایران‌خودرو(پژو) 85 درصدو بیشتر توان تولید دارند. هم‌چنین انجمن سازندگان قطعات طی سالیان گذشته همواره برای ارتقا کیفی محصولات خودرو تلاش کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این زمینه با 5 کشور بزرگ قطعه‌ساز دنیا تفاهم همکاری امضا کرده و سرمایه‌گذاری‌های عظیم انجام داده‌ایم تا بتوانیم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

رجال با ابراز انتقاد از نحوه پرداخت مطالبات قطعه سازان گفت: متأسفانه خودروسازان برای پرداخت مطالبات قطعه سازان در فشار هستند و درخواست ما از مسئولین ذیربط این است که خود قطعه‌سازان بتوانند به طور قانونی محصولات خود را در بازارهای لوازم یدکی به فروش برسانند.

طبق آمار رسمی وزارت صنایع و معادن از سال 62 تا کنون 2 هزار و 200 پروانه تولید صادر شده که از این تعداد 800 واحد تولیدی به طور مستقیم و 400 واحد تولیدی وابسته به صورت غیرمستقیم رسماً طرف قراداد خودروسازان هستند.

رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ضمن ابراز تأسف از سیاست‌های اتخاذ شده توسط خودروسازان گفت خودروسازان برای کاهش هزینه‌های تولید خود اقدام به خرید کالاهای با کیفیت پایین یا قطعات چینی می‌نمایند که انجمن سازندگان قطعات هیچ گونه شناختی روی این  گونه محصولات ندارند بنابراین توانایی پاسخگویی به مصرف‌کننده را نخواهد داشت.

شایان ذکر است چهارمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو، خدمات خودرو، ماشین‌آلات راه سازی؛معدنی کشاورزی و موتورهای زمینی تهران 4 الی 7 خرداد ماه سال 1395 در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی برگزار می شود که بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/
برچسب ها: خودرو ، صنایع ، پروانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
تا سود بانکی تو این مملکت صفر نشه هیچی درست نمیشه.
-
ناشناس
۱۹:۴۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
عزیز من مدیرانی که نه سواد درست دارند نه رشته مرتبت دارند با بند P شدن مدیر عامل خودرو سازی ما بهتر از این نمیشه خدا فقط به مردم ایران صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
آیا کشور ما گمرک ندارد اداره استاندارد ندارد که اجازه ورود کالاهای بی کیفیت چینی (چین کشوری میباشد که دارای کالاهایی بسیار با کیفیت از جمله قطعات خودروهای اروپایی را تولید میکند این تجار و خودرو سازان هستند که اجناس با کیفیت پایین خریداری میکنند.) در صورتی که ما برای صادرات به کشور های همسایه باید گواهینامه های لازم را کسب نماییم پس از تایید گمرک و استاندارد کشور مقصد اجازه ورود به کشور فوق داده میشود و در گمرک دوباره توسط استاندارد کشور خریدار آزمایش شده پس از آن اجازه استفاده از کالا ها داده میشود (یاد آور میشوم که گواهی نامه های فوق را به گمرک کشور های همسایه باید چند هفته قبل تحویل دهند تا در این مدت از شرکت سازنده صحت استعلام استاندارد فوق تایید شود.)
حالا چرا ما نباید قبل از ورود کالا درخواست استاندار کالا نماییم .و استاندارد جعلی را در زمان ترخیص کالا درخواست میکنیم اخرش هم میفهمییم جعلی هست. اونم زمانی که کالا در بازار پخش شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
خیلی ناراحت نباشند با گران کردن خودروهای درپیتی بدهی ها را پرداخت خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
خیلی ناراحت نباشند با گران کردن خودروهای درپیتی بدهی ها را پرداخت خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
کاش نظارت شود تا مردم به حقشون برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
کاش نظارت شود تا مردم به حقشون برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
خوب مشخصه دیگه . می خوان دوباره ماشین رو گرون کنند . این بازیشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
جمعش کنید این ارابه های مرگ رو خودروسازها پورو شدن دارن قلدری میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
مسئولینش کم تر بخورند و کم تر حیف و میل بکنند درست می شود
Germany
ناشناس
۱۴:۵۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
خوب بود
آخرین اخبار