درپی بحران سیل در خوزستان از آب آشامیدنی بطری استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پس از بحران‌هایی از جمله سیل اخیر خوزستان، در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، امکان شیوع بیماری‌های عفونی وجود دارد.

شکرالله سلمان‌زاده افزود: توصیه می‌شود که از آب آشامیدنی بطری استفاده شود و در صورت عدم دسترسی به آب بطری از آب لوله‌کشی با کلر کافی و یا آب خام جوشانده شده استفاده کرد زیرا در ایجاد و شیوع بیماری‌ها هنگام و پس از بحران، نوع آب آشامیدنی و غذاها بسیار تاثیرگذار است.

سلمان زاده اظهار داشت: اکنون کلر مادر در میان اهالی روستاهای سیل‌زده در حال توزیع است و روش کلرزنی آب خام نیز به آنان آموزش داده می‌شود این روش از جمله اقداماتی است که می‌توان جهت پاکسازی آب آشامیدنی، پیش از مصرف انجام داد.

وی بیان کرد: بیماری‌های اسهالی و روده‌ای از شایع‌ترین بیماری‌ها هنگام بحران از جمله سیل هستند. همچنین ممکن است انواع هپاتیت‌ها از طریق مصرف آب آشامیدنی و غذای نامناسب طی مدت بحران شایع شود که احتمال شیوع انواع هپاتیت‌ها به دلیل محدود بودن مناطق سیل‌زده، کم است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح نمود: تاکنون در مناطق سیل‌زده اهواز بیماری خاصی مشاهده نشده و امید است با انجام اقدامات لازم از جمله توزیع آب آشامیدنی بطری، کلر مادر و آموزش، در آینده نیز بیماری خاصی شایع نشود.

وی توصیه کرد: درپی طغیان رودخانه‌های خوزستان از مصرف سبزیجات در مناطق آسیب‌دیده و سیل‌زده، اجتناب شود، زیرا امکان سالم‌سازی و پاکسازی سبزیجات در چنین شرایطی فراهم نیست.

انتهاي پیام/و

برچسب ها: خوزستان ، ضرورت ، آب ، آشامیدنی ، بطری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.