نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که هیچ یک از نامزدهای پیشرو انتخابات آمریکا از اقبال چندانی برخوردار نیستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق نظرسنجی جدیدی که به طور مشترک از سوی شبکه خبری ان‌بی‌سی و وال استریت ژورنال انجام شده است، نقطه ضعف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بیش از نقاط قوت آنها مورد توجه مردم آمریکا قرار دارد.

در این نظرسنجی، تقریبا از هر 10 پرسش‌شونده، 7 نفر اظهار داشتند که به هیچ طریق نمی‌توانند خود را راضی به حمایت از دونالد ترامپ – نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان – کنند. 61 درصد گفتند که نمی‌توانند از تد کروز – دیگر نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – حمایت کنند و 58 درصد نیز ابراز داشتند که از هیلاری کلینتون – نامزد محبوب دمکرات‌ها – حمایت نخواهند کرد.

علاوه بر این، در این نظرسنجی مشخص شد که 65 درصد پرسش‌شوندگان نسبت به ترامپ برداشت منفی دارند که این مسئله، وی را به منفورترین نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ نظرسنجی‌های انجام شده از سوی شبکه خبری ان‌بی‌سی و وال استریت ژورنال تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، 56 درصد نیز ابراز داشتند که نظر مساعدی نسبت به کلینتون ندارند که این میزان حدود 5 درصد نسبت به نظرسنجی ماه گذشته افزایش یافته است. نگرش منفی پرسش‌شوندگان در مورد کروز نیز در این نظرسنجی حدود 50 درصد برآورد شد.

در این نظرسنجی همچنین تنها 19 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کردند که امتیاز خوبی به صداقت و قابل اعتماد بودن کلینتون می‌دهند و تنها 12 درصد نیز به منش شخصیتی ترامپ امتیاز بالا دادند.

علاوه براین، در وزن‌کشی جداگانه‌ای که در این نظرسنجی بین نامزدهای هر دو حزب انجام شد، مشخص شد که رقابت کلینتون و ترامپ، 50 به 39 درصد به نفع کلینتون خواهد بود اما کلینتون در برابر کروز، 46 به 44 به پیروزی خواهد رسید. به عبارت دیگر، در یک رقابت انتخاباتی فرضی، کلینتون با اختلاف امتیاز 11 درصد قادر به شکست ترامپ است که این اختلاف امتیاز نسبت به ماه گذشته تغییر نکرده است. اما کلینتون در یک رقابت تن به تن با کروز تنها 2 امتیاز از کروز جلوتر است.

با این حال اگر برنی سندرز – رقیب حزبی کلینتون - که وجه مثبت او در افکار عمومی بر وجهه منفی او غلبه دارد، در انتخابات مقابل کروز ظاهر شود، این اختلاف امتیاز با 52 در مقابل 40 درصد به عدد 12 می‌رسد.

جالب آنکه جان کیسیک که در رقابتهای داخلی حزب جمهوری‌خواه با فاصله زیادی عقب‌تر از ترامپ و کروز قرار دارد، تنها نامزد جمهوری‌خواهی است که در یک رویارویی تن به تن با کلینتون می‌تواند با اختلاف 12 امتیاز او را 51 به 39 شکست دهد. شاید به این دلیل که کیسیک در افکار عمومی آمریکا از وجهه به مراتب بهتری نسبت به کروز و ترامپ برخوردار است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
بله اقای سندرز کلا منطقی هستند و اهل جنگ نیستن وصلح پذیرند البته اگه مرد باشند و پای حرفاشان باشند همه چیرو با منطق پیش میبرند و نه مثل کلینتون که طرف اسراییل شیطان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
امروز قرار بود تکلیف تو نیویورک مشخص بشه، خبری نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
من از آقای برنی ساندرز خوشم مياد امیدوارم موفق باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
امیدوارم که رأی بیاورد.
آخرین اخبار