12 وقف جدید درفروردین ماه امسال دراستان یزد به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: با توجه به اهمیت دادن مردم استان یزد به مسئله وقف ، در فروردین ماه امسال 12 وقف جدید با ارزش به ثبت رسیده است.

 حجت الاسلام غلامرضا عادل افزو:درسال گذشته 70 مورد وقف باارزش در این استان ثبت شد که در مجموع موقوفات استان به بیش از 12 هزار مورد رسیده است.

وی گفت: تداوم و زنده نگه داشتن مکتب عاشورا بیشتر از وقف سرچشمه می گیرد که مردم بانیات خالص خود فرهنگ روضه خوانی را با موضوع وقف ترویج و فرهنگ سازی کردند و انقلاب اسلامی ثمره نهضت عاشور است.

عادل بابیان اینکه نقش روحانیت دراحیای وقف و موقوفات تاثیر گذار بوده ادامه داد: باید آثار و برکات وقف را برای جامعه رواج داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: بیان احکام وقف مورد تاکید مبلغان و امامان جماعات باشد و مردم را با این مهم آشنا کنند.

عادل گفت: مردم ما آماده هستند که آثار ماندگاری برای خود بجا بگذارند بنابراین روحانیان باید جایگاه و اهمیت وقف را برای مردم تببین کنند.

عادل با تاکید براینکه وقف برای رفع نیاز جامعه است افزود: نیازهای جامعه امروز ما بخصوص جوانان در بحث آموزش ، علمی و نخبه پروری است که باید در جهت مصرف موقوقات در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

وی ، ترویج فرهنگ دین را مهمترین اهداف موقوقات و اوقاف خواند و افزود: ترویج دین به شیو ه های مدرن که مورد توجه مقام معظم رهبری است باید سرلوحه کارمبلغان و امامان جمعه باشد .

امام جمعه ابرکوه نیز در ابتدای این جلسه گفت: باتوجه به سنت حسنه وقف ، ائمه جمعه و مبلغین باید اهمیت وقف را برای مردم تبین کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی گفت: یکی از اقدامات مهمی که مبلغان باید در برنامه تبلیغی خود انجام دهند ایجاد انگیزه برای مردم در خصوص وقف در امورهای مختلف است.

وی ادامه داد: توجه به احیای موقوفات ، سیره و سنت ائمه معصومین (ع) بوده و احیای وقف و موقوفات میراث ماندگار و صدقه جاریه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوهادامه داد: دلدادگی مردم به مبنای دینی جای تردید نیست و اگر در جایی ضعفی باشد این ضعف مبلغان است.
شهرستان ابرکوه دارای 750 موقوفه و رقبه است که درآمد آن صرف مسایل فرهنگی ودینی می شود.

ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: ثبت ، 12 ، وقف جدید ، دراستان ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.