مقامات رسمی پنتاگون فاش کردند که وزیر دفاع آمریکا موافقت کرده که تعدادی هلی کوپتر آپاچی و توپخانه هاید مجهز به موشک انداز به عراق بفرستد.

آمریکا به عراق نیرو و آپاچی می فرستدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  مقامات رسمی وزارت دفاع آمریکا پنتاگون روز دوشنبه فاش کردند که بنا بر تصمیم باراک اوباما رئیس جمهوری و به دنبال گفت و گو های هفته گذشته اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا با مقامات عراقی این کشور 200 نیروی تازه به عراق اعزام خواهند شد.
مقامات مذکور
که خواسته اند، نامشان فاش نشود، این اقدام را در راستای تصمیم ماه ژوئن اوباما مبنی بر افزایش چشمگیر نیروهای این کشور به منظور کمک به بازپس گرفتن مناطق تحت اشغال داعش ذکر کرده اند.

به گفته این مقامات، اعزام نیروهای ویژه به منظور رایزنی و دادن آموزش به نیروهای عراقی صورت خواهد گرفت.

اوباما درماه ژوئن سال گذشته اعلام کرده بود که در نظر دارد 217 نفر دیگر از نیروهای ویژه این کشور را به عراق اعزام کند که این تصمیم قبل از پایان سال گذشته به انجام رسید و مجموع نیروهای آمریکایی مستقر در عراق را از 3 هزار و 870 به 4 هزار و 87 نفر افزایش یافت.

پنتاگون اعلام کرد، هدف اصلی از اعزام نیروهای بیشتر به منطقه خاورمیانه کمک به تقویت نیروهای عراقی و سوری برای بازپس گرفتن شهر های موصل در عراق و رقه در سوریه از دست نیروهای داعش صورت می گیرد.

این مقامات گفته اند ، در حالی که نیروهای اعزامی آمریکا تاکنون فقط در مقر فرماندهی نیروهای عراقی مستقر بوده اند، نیروهای جدید در نزدیکی جبهه های نبرد و به منظور آموزش تاکتیک های رزمی به نیروهای عراقی مستقر خواهند شد.

پنتاگون همچنین تعدادی هلیکوپتر آپاچی نیز به عراق خواهد فرستاد که با هدف گیری های دقیق خود در عملیات بازپس گیری موصل نقش موثری به عهده خواهند داشت.

سران پنتاگون در ماه دسامبر سال گذشته نیز در عملیات بازپس گیری شهر الرمادی به رهبران نظامی عراق پیشنهاد اعزام نیرو های تازه و هلیکوپتر های آپاچی را کرده بودند اما این پیشنهاد از سوی عراقی ها رد شده بود.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز درپی گفت و گوهای طولانی با همتایان عراقی خود روز دوشنبه در دیدار با نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به آن ها گفت که بزودی تعدادی از توپخانه های مجهز به سیستم موشکی را به این جبهه ها خواهد فرستاد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، عراق ، نیرو ، آپاچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.