با موافقت مجلس؛

نحوه هزینه‌کرد درآمد حاصل از حذف یارانه نقدی سه دهک پردرآمد جامعه مشخص شد

طبق مصوبه مجلس، نحوه هزینه‌کرد درآمد حاصل از حذف یارانه نقدی سه دهک پردرآمد جامعه مشخص شد.

نحوه هزینه‌کرد درآمد حاصل از حذف یارانه نقدی سه دهک پردرآمد جامعه مشخص شد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه شنبه 31 فروردین ماه، با اصلاح بخش هزینه‌ای تبصره 14 لایحه بودجه سال 95 ارجاعی از کمیسیون تلفیق موافقت کردند.

بر این اساس بخش هزینه‌ای تبصره 14 به شرح زیر اصلاح شد:

در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب 15/10/1388 به دولت اجازه داده می‌شود در سال 1395 منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور تا مبلغ 480 هزار میلیارد ریال و ردیف‌های یارانه‌ای این قانون با استناد از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند، توزیع و همچنین برای ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید اقدام نماید.

همچنین در ادامه بند الحاقی 4 این تبصره اصلاح شد:

بند الحاقی 4- در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی منابع حاصل از اجرای بند الحاقی 1 این تبصره به شرح زیر هزینه می‌گردد.

الف- 30 درصد جهت یارانه سود تسهیلات اشتغال با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی و ایثارگران و رزمندگان معسر و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان.

ب- 35 درصد جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری و صادراتی.

ج- 15 درصد جهت حمایت از نوسازی صنایع با  رویکرد کاهش مصرف شدت انرژی

د- 20 درصد جهت ارائه مشوق‌ها و زیرساخت‌های صادراتی.

در ادامه نمایندگان بند الحاقی 5 را اصلاح کردند:

بند الحاقی5- خانوارهایی که تعداد فرزندان تحت تکلف آنها 5 نفر و بیشتر باشند از شمول این تبصره خارج بوده و با هر درآمدی با تقاضای آنها از یارانه برخوردار هستند.

دولت موظف است در تشخیص خانوارهای 3 دهک اول درآمدی تعداد جمعیت خانوار را مورد توجه قرار دهد.

همچنین نمایندگان در ادامه بند الحاقی 6 این تبصره را اصلاح کردند:

بند الحاقی 6- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر سه ماه یکبار گزارش اجرایی این تبصره را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

بند الحاقی 7- کلیه کسانی که واجد شرایط دریافت یارانه هستند، می‌توانند به دولت اجازه دهند که یارانه آنها را به افراد نیازمند خاص یا عام یا طرح‌های عمرانی استانی انتقال دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار