یک کارشناس اقتصادی گفت: اصلاح سیستم نظام آموزشی بکارگیری از ظرفیت های اقتصادی سبب می شود تا چند سال آینده، شاهد کاهش نرخ بیکاری در کشور باشیم.

محمد اصولیان استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: نبود تناسب نیروی جویای کار و سازمان ها و نهادهای نیازمند، مهم ترین دلیل بیکاری در کشور است.

وی هم چنین افزود: از یک سو دانشگاه ها بر مبنای تولید انبوه دانشجو و مدرک پرور شده اند و از سوی دیگر، به دلیل رکود حاکم بر اوضاع و احوال اقتصادی و پایین بودن تقاضای کل، صنایع زیر ظرفیت های اسمی کار می کنند.

اصولیان با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری بانوان بیان کرد: به نظر می رسد که در حال حاضر، این مسئله الویت تصمیم گیرندگان نیست و استفاده از پتانسیل ها و حضور توانمندی های این قشر عظیم، در الویت قرار ندارد.

وی در ادامه اذعان کرد: باید در حوزه آموزشی از نیروهای مجرب و متخصص استفاده شود تا کارآیی بیشتری در جهت رسیدن اهداف موردنظر داشته باشیم.

استاد دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: باید سرمایه گذاری در داخل کشور ایجاد شود تا خود به خود، چرخ اشتغال به حرکت درآید.

اصولیان تصریح کرد: باید در مناسبات بین المللی و سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت و معدن و نیز افزایش دهیم تا مشکل بیکاری در کشور برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار