تخت سرتشتک با پوشش چمن زار یکی از زیباترین ومرتفع ترین نقاط استان کرمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اعلام اینکه تخت سرتشتک اینسرزمین هموار با پستی و بلندی های ملایم و پوشیده از چمن زار و برکه های کوچک و چشمه های روان در ارتفاع۳۶۰۰متری از سطح دریاقرار دارد گفت :این منطقه از مرتفع ترین نقاط استان کرمان محسوب می شود.

جهانشاهی افزود:تخت سرتشتک ازمناطق ییلاقی ویکی از جاذبه های طبیعی گردشگری هنزاء شهرستان رابر بر فراز کوههای سر به فلک کشیده است.

وی با اشاره به اینکه دراین منطقهجایی است که پوشش گیاهی تمام می شود و هیچ درختی به خاطر ارتفاع زیاد نمی رویدخاطرنشان کرد:تخت سرتشتکمعمولا در فصل تابستان که به دلیل ارتفاع بالا هوای خنک تری نسبت به مناطق پایین دست دارد مورد استفاده و بازدید گردشگران و علاقه مندان به طبیعت قرار میگیرد.

جهانشاهی با بیان اینکهتختسرتشتککه یکی از جلوه های خاص مناطق کوهستانی استان کرماناستدر نقطه مرزی شهرستان های رابر-جیرفت و کرمان قرار داردگفت: اینمنطقه ی بکر به واسطهارتفاع زیاد و شرایط جوی ،بیشتر طول سال خالی از سکنه است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان افزود:هر سال از اردیبهشت ماه به بعد این منطقه میزبان عشایری از شهرستان های جنوبی کرمان است که با سیاه چادر های عشایر ،بوی آتش و زندگی عشایری و نیز جست و خیز و هیاهوی گوسفندان تا اواخر تابستانرنگ و بویی دیگر به این منطقه می دهند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: تخت سرتشتک ، مرتفع ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار