معاون رئیس جمهور آمریکا آنچه را که «رفتارهای بی‌ثبات کننده ایران» خواند، عامل ضربه خوردن به وجه کشورمان در عرصه بین‌المللی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی جی استریت، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، می‌گوید این کشور در کنار تل آویو باقی می‌ماند. 

وی در ادامه با اشاره به انفجار یک اتوبوس در بیت‌المقدس گفت: آنچه که امشب ما را در کنار هم قرار داده است حمایت تمام و کمال ما از امنیت و موجودیت اسرائیل است. متاسفانه امروز مردم اسرائیل شاهد حمله‌ای دیگر و زخمی شدن بیش از بیست نفر بودند. 

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه با مطرح کردن ادعاهای واهی علیه ایران، گفت: اما اجازه بدهید این موضوع را به طور شفاف اعلام کنم که آمریکا در کنار متحد خود اسرائیل باقی خواهد ماند. ما اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنیم. ما بدون استفاده صلح‌آمیز از دیپلماسی نمی‌توانستیم بزرگ‌ترین تهدید امنیتی اسرائیل را رفع کنیم و آن تهدید ایران مسلح به سلاح اتمی بود.

معاون اوباما در ادامه گفت: سخت‌تر شدن دسترسی ایران به تجارت بین المللی و شبکه مالی جهان نتیجه اقدامات خودش است و نه اقدامات آمریکا. 

جو بایدن افزود: «اعمال تحریمهای جدید علیه ایران در شرایط کنونی نتیجه معکوس به همراه دارد زیرا ایران این اقدام را دستاویزی خواهد کرد تا با تکیه بر آن، از مسئولیت‌های خودش در عرصه هسته‌ای، شانه خالی کند. ما برنامه موشکهای بالستیک ایران را هدف قرار داده‌ایم و این کار را با ترکیبی از تحریم‌ها، و اعمال فشارهای بین المللی انجام داده‌ایم. در ماه ژانویه یعنی کمی پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، ما تحریمهایی درباره یازده فرد و نهادی اعمال کرده‌ایم که در برنامه موشکهای بالستیک ایران نقش دارند. وقتی هم که ایران در ماه گذشته، آزمایش موشکی تحریک کننده را انجام داد، ما نهادهای بیشتری را به این فهرست اضافه کردیم. 

وی در ادامه مدعی شد: ما با افزایش دادن هزینه برای لجاجت‌های ایران و سخت‌تر کردن کار ایران برای دسترسی به قطعات و بخشهای لازم، به صورت چشمگیری، خطر مطرح از جانب خطرناک‌ترین سامانه‌های موشکی میان برد و کوتاه برد را کاهش داده‌ایم. در نگاهی کلیتر باید گفت، رفتارهای بی‌ثبات کننده ایران از جمله فعالیتهای موشکی آن، به اعتبار بین المللی‌اش به شدت ضربه زده است و تلاش آن را برای تعامل در حوزه تجارت قانونی و دسترسی به شبکه مالی بین المللی، بسیار پیچیده‌تر کرده است. این کار را ما انجام نداده‌ایم بلکه اقدامات خود ایران و پاسخ جامعه بین المللی سبب این امر شده است.»

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهارهاتش با ابراز «سرخوردگی شدید» از رژیم صهیونیستی اعلام کرد دولت بنیامین نتانیاهو، این رژیم را در مسیری نادرست قرار داده است. 

بایدن در سخنرانی میان اعضای یک گروه یهودیان آمریکا موسوم به «جی استریت،» که از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در زمینه شهرک سازی انتقاد می‌کند، چشم انداز تاریکی برای تلاش‌های صلح در منطقه ارائه کرد که نشان از کاهش امید‌ها برای هرگونه پیشرفتی در این زمینه در مدت باقیمانده از ریاست جمهوری باراک اوباما دارد. 

وی گفت: هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها مسبب تضعیف اعتماد و کمرنگ شدن مسئولیت پذیری در این زمینه هستند. 

بایدن خاطر نشان کرد: «قاطعانه بر این باورم اقدامات رژیم اسرائیل در چند سال گذشته همچون توسعه مداوم و برنامه ریزی شده شهرک‌های یهودی نشین و مصادره اراضی فلسطینی، این رژیم را در مسیری نادرست سوق داده است.» 

وی افزود همچنان این وظیفه آمریکاست که امنیت اسرائیل را تضمین کند و به رغم برخی سرخوردگی‌ها از مقامات اسرائیل تلاش کند آن‌ها را به سمت راه حل تشکیل دو کشور سوق دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
اگر بايدن ميخواهد اسرائيل در امان باشد سريعا" مشكل فلسطين را حل كنه و به اين مزدور خود فرمان دهد حق مردم فلسطين را به مردمش بدهد تا وقتيكه اين كار را نكند اسرائيل روح خوش نخواهد ديد
آخرین اخبار