واکنش اتحادیه عرب به سخنان نتانیاهو درباره بلندی‌های جولان

دبیرکل اتحادیه عرب سخنان نتانیاهو را درباره بلندی های اشغالی جولان محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه ای سخنان نتانیاهو  درباره بلندی های اشغالی جولان را گامی جدید در جهت تشدید تنش ها و نقض آشکار  اصول و قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل خواند.

العربی در این بیانیه تاکید کرد اتحادیه عرب ادامه اشغال بلندی های جولان از سوی اسرائیل را تهدیدی مداوم برای صلح و امنیت منطقه و جهان می داند.

وی تاکید کرد کشورهای عربی همه تصمیمات رژیم صهیونیستی با هدف تغییر وضع قانونی، شرایط طبیعی و جغرافیایی بلندیهای جولان را مردود می دانند. العربی افزود: اعراب اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در بلندی های جلولان را نقض آشکار و خطرناک قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل مرتبط با این منطقه می دانند.

نبیل العربی در ادامه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به مسئولیت خود عمل کند و رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذارد تا به تعهداتش در اجرای همه قطعنامه های سازمان ملل که در آنها بر لزوم عقب نشینی کامل اسرائیل از همه اراضی اشغالی فلسطین و کشورهای عربی از جمله بلندیهای جولان تاکید شده است، پایبند باشد.

بشار الجعفری نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد هم اقدام اسرائیل در برگزاری جلسه کابینه در بلندیهای جولان را اقدامی تحریک آمیز خواند. وی افزود: دولت سوریه دو نامه فوری برای شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده و از آنان خواسته است با  مداخله فوری خود اقدام اسرائیل در برگزاری جلسه کابینه در جولان را محکوم و از تکرار آن جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
اتحاديه عرب موقعي كه كشورهاي عضو آن خادم الحرمين نه خادم الاسرائيل ميشوند اين بلا بسرشان ميآيد و انتظار همچون روزي را بكشند بدتر از اين هم خواهد شد يك وجب خاك هم به فلستطين نخواهند داد اسرائيل ماري است در منطقه كه غرب براي مهار خاورميانه آنرا گمارده و دارند سياست غرب را پيش ميبرند حال كه كشورهاي عربي رام و مطيع شده اند چه فرصت از اين بهتر سوريه ضعيف شده مصر رام شده و كشورهاي خليخ برده شده اند ديگر كي ميخواهد از فلستطين وبلنديهاي جولان حمايت كنه ؟ كي ملك سلمان يا شيخ جابر يا شيج آل نهيان يا سيسي يا ملك حسن دوم و سوم ؟ بايد تاسف و تاسف خورد از اين همه خيانت خيانت به خودشان و قدس سوريه نبايد بگذارد اسرائيل در آسايش باشد بايد مادام اين كشور را مورد آزار قرار بدهد بلنديهاي جولان و مزارع شيبا لبنان بايد با زور پس گرفته شوند حال كه سوريه منهدم شده سوريه بعد از فارغ شدن از اين مزدوران داعش و غيره بايد قبل از باز سازي خود را جمع وجور كند و به اسرائيل و جولان براي باز پسگيري حمله كند ديگر چيزي براي باختن نيست اين همه مصيبت از طرف اسرائيل و غرب بوده بايد آنها هم مزه اين مصيبت را بكشند و مردم آنها آواره و شهرها با موشكهاي مقاومت و سوريه منهدم شود
آخرین اخبار