تخریب و احداث ۱۳۴ مدرسه کلنگی و مخروبه اولویت آموزش و پرورش عشایر خوزستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: یکی از دغدغه های آموزش و پرورش عشایر خوزستان بحث تنگنای مالی در مدارس شبانه روزی است که این مدارس در زمینه تأمین مایحتاج، ایاب و ذهاب دانش آموزان و سرویس بهداشتی با مشکلات مواجه هستند.

حمید قنبری افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار دانش آموز در ۱۴ منطقه داریم که در ۵۹۰ مدرسه تحصیل می کنند و همچنین یک هزار معلم و یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس در آموزش و پرورش عشایر خوزستان داریم. ۱۳۹ مدرسه ما خطرآفرین و فرسوده هستند و ۶۶ مدرسه کانکسی ، ۱۵۱ مدرسه چادری و ۳۴ مدرسه استیجاری داریم.

قنبری اظهار داشت: با پیگیری هایی که صورت گرفته ۲۰ واحد مدرسه مشارکتی با مؤسسه قلم چی احداث خواهیم کرد. ۲۰ مدرسه توسط شرکت ملی نفت ایران و ۲۰ مرکز آموزشی و ساخت ۱۰۰ چشمه توالت توسط قرارگاه قرب کوثر ساخته می شود. همچنین چهار هزار دست لباس فرم از سوی انجمن اولیای مربیان آموزش و پرورش خوزستان بین دانش آموزان عشایر توزیع شد.

وی اظهار كرد: تخریب و احداث ۱۳۴ مدرسه کلنگی و مخروبه اولویت آموزش و پرورش عشایر خوزستان است. برچیدن مدارس چادری نیز اولویت بعدی ما است. همچنین بحث بدهی برای انشعابات آب، برق و گاز نیز یکی دیگر از مشکلات و همچنین نبود خوابگاه برای همکاران مستقر در مناطق عشایری نیز از جمله معضلات است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان عنوان كرد: متأسفانه مدارس شبانه روزی عشایری خوزستان بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به اصناف بدهی دارند و در زمینه تأمین ایاب و ذهاب دانش آموزان هم مشکل داریم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.