دوره آموزش طرح استعداد سنجی اشتغال در تربت جام برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام با اشاره به برگزاری دوره آموزش طرح استعداد سنجی اشتغال و خودکفائی در راستای ارزیابی میزان توانمندی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: این طرح با حضور شهرستان های مشهد مقدس، فریمان، تایباد، باخرز و اداره صالح آباد به میزبانی تربت جام در مجتمع فرهنگی تربیتی جعفرنیا برگزار می شود.                                                    شیرمحمد شاکربرآبادی بیان اینکه استعدادسنجی ، کسب مهارت و ایجاد فرصت شغلی سه رویکرد مهم کمیته امداد در اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان است افزود: بر اساس این طرح مهارت‌ها و علاقه ‌مندی‌های حرفه‌ ای، آموزشی و شغلی تمامی خانواده‌های تحت حمایت شناسایی و سنجش می شود و برای ایجاد فرصت شغلی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: در اجرای این طرح بعد از شناسایی مددجویان ، اطلاعات تمامی خانواده های تحت حمایت جمع آوری و مشاوره شغلی و مهارتی برای افراد واجد شرایط ارائه می شود ضمن اینکه میزان آموزش مورد نیاز، نوع و رشته شغلی که قرار است در آن فعالیت داشته باشند نیز تعیین می شود.
شیرمحمد شاکربرآبادی با اشاره به اینکه مددجویان واجد شرایط با همکاری مراکز فنی و حرفه ای کسب مهارت می کنند خاطرنشان کرد: متقاضیان اشتغال به کار می توانند یا از طریق مراکز کاریابی مشغول به کار و درآمد کسب کنند و یا اینکه با ادامه تحصیل خودکفا و شغل ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد در کنار کارکردهای اجتماعی و فرهنگی در رابطه با جامعه هدف، کارکردهای اقتصادی را به صورت ویژه در برنامه خود دارد، گفت: مبحث بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و طرح های اشتغال، نظام مند کردن پرداختها از محل کمکهای مردمی، استعدادسنجی، مشاوره شغلی، پرداخت وام و نظارت بر طرح های اشتغال، بازاریابی و فروش محصولات وتقویت طرح های اشتغال مددجویان از مهمترین برنامه های کمیته امداد در حوزه اقتصادی در سال جاری است.
وی با بیان اینکه با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، از ابتدای سال مشخص است که باید مسائل به سمت و سوی اقتصاد پیش رود افزود :کمیته امداد به عنوان یک مولد اقتصادی جایگاه خوبی دارد و جایگاه خود را تلطیف کرده و می تواند منشأ خیر و برکات زیادی باشد.
مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تربت جام یادآور شد: این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال پایدار چهار مرحله را طی می‌کند که مرحله نخست آن استعدادیابی مدجویان توسط مشاوران شغلی است. گام بعدی آموزش است؛ چرا که اگر فرد مهارت شغلی نداشته باشد، دچار مشکل می شود. بعد از آن ، مرحله تزریق مالی است و مرحله آخر نظارت بر طرح‌های اشتغال است.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.