مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی: ورزش اصلی ترین محور پیشگیری از اعتیاد در جامعه است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نظمی در نشست هماهنگی نشست هماهنگی سومین المپیاد ورزشی معتادان بهبود یافته استان در ادامه بیان داشت گفت : ورزش یکی از مهمترین و اصلی ترین محورها و عاملی است که موجب می شود افرادی که فعالیت بدنی دارند هرگز آلوده اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی نمی‌شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم توسعه ورزش همگانی به شکل جدی اضافه کرد: ورزش سلامت مردم و افزایش نشاط اجتماعی را تضمین می‌کند و بر اساس منویات مقام معظم رهبری من ورزش را برای همه لامز می دانم بایستی ورزش در تمامی لایحه های جامعه گسترش یابد.

نظمی در ادامه بیان داشت : توسعه و پیشرفت جامعه با تحرک و کوشش بدست می آید و این تلاش و کوشش با آمادگی جسمانی و روحی میسر میشود که تنها فاکتور آن ورزش است.

نظمی گفت: برخورد نرم فرهنگی با معضل اعتیاد ضرورتی اجتناب پذیر و یگانه راه مقابله با رواج آن است و مبارزه با مواد مخدر فقط در حیطه وظایف نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیست و همه نهادها و سازمان ها باید در تحقق آن احساس مسوولیت داشته باشند و اداره ورزش و جوانان استان در این امر اقدامات مناسبی داشته است.

وی گفت: رسانه های جمعی با تبلیغات و فرهنگ سازی گسترده می توانند بستر مناسب را برای مبارزه با مفاسد اجتماعی و معضل اعتیاد فراهم کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: ترویج اعتیاد یکی از تاکتیک های مهم دشمنان علیه نظام است تا بدین طریق بنیان های فکری و فرهنگی جامعه را از بین ببرند و با شناخت دشمن و آگاهی از طرح و برنامه های آن می توان با دشمن مقابله کرد.

وی اظهار کرد: دشمن با گذشت سه دهه از انقلاب و نا امیدی از رویکرد نظامی، دکترین خود را برای هجمه به باورها و فرهنگ تغییر داده که ترویج اعتیاد از تاکتیک های مهم آن در این عرصه است.

نظمی محوری ترین اقدام در پیشگیری از ابتلا به اعتیاد را آگاهی مردم، دانستن بایدها و نبایدها و نظارت درست بر فرزندان و تقویت باورهای دینی عنوان و بیان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در خانواده هایی که اخلاق مداری، دین مداری و محبت بین اعضا خانواده محکم بوده، وجود چنین معضلی دیده نشده است.

نظمی بااشاره به اینکه دشمنان برای شکست جوانان این مرز و بوم از هیچ کاری رویگردان نیستند، تاکید کرد: برای مقابله و شکست آن ها از تمام ظرفیت ها و داشته های خود بهره خواهیم گرفت.

مشاور عالی استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز با بیان این که یکی از راهکارهای پیشگیری از اعتیاد افزایش تفریحات سالم است، اظهار کرد: در شرایط فعلی نیاز به تفریحات سالم و افزایش نشاط عمومی داریم.

نصرتی با اشاره به این که ورزش ابزاری برای مقابله با تهدیدهای مواد مخدر است، افزود: شرکت در مسابقات ورزشی این امید را به افراد تحت درمان می دهد که می توانند در جامعه حضور پیدا کنند و افکار منفی دیگران را نسبت به خود تغییر دهند، ورزش به این افراد خودباوری می دهد.

وی با اشاره به روحیه مبارز نسل جوان، اظهار کرد: مسوولان باید بیش از حد به جوانان فرصت دهند و آنان را درک کنند.

نصرتی با بیان این که مبارزه با بلای خانمان سوز اعتیاد باید مردمی شود، افزود: معتاد نه تنها به خود، بلکه به خانواده و فرزندان خود هم ظلم می کند و آنها را در معرض آسیب های جبران ناپذیر قرار می دهد.

مشاور عالی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: دشمن با سلاح جنگی نتوانست به نظام آسیب برساند و اکنون با هزاران کانال ماهواره ای و ترویج بی بند و باری و مصرف مواد مخدر جوانان ما را هدف قرار داده است.

وی همچنین با قدردانی از تلاش های رسانه های استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر، گفت: خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند و در پیشرفت کشور و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، اصحاب رسانه می توانند نقش موثری ایفا کنند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در این نشست گفت: سه گام مهم بهزیستی آگاه سازی و پیشگیری اولیه از اعتیاد، درمان وکاهش آسیب معتادان و توانمندسازی بهبود یافتگان است.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو گروه زنان و مردان به صورت فردی و گروهی برگزار خواهد شد اظهار کرد: مسابقات بانوان به میزبانی مراغه برگزار می شود.

ارشدزاده با اشاره به اینکه در سالجاری محوریت مسابقات با تشکل های مردمی فعال در بحث درمان اعتیاد خواهد بود ادامه داد: در زمان برگزاری مسابقات، نمایشگاه توانمندی های بهبود یافتگان نیز به مدت سه روز برپا می شود.

وی تاکید کرد: اصلاح نگرش جامعه و خانواده نسبت به بهبود یافتگان و پذیرش آنان و در نهایت نشاط اجتماعی از اهداف این المپیاد است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: امیدواریم فعالیت های بهبود یافتگان و برنامه های مشابه این المپیاد باعث شود این پذیرش در جامعه اتفاق بیفتد و بهبودیافتگان بتوانند به عنوان یک فرد عادی در تمام فعالیت ها و کارهای اجتماعی از جمله ورزش که در تغییر نگرش این افراد موثر است، حضور داشته باشند.

سومین المپیاد ورزشی در8 رشته دو گروه بانوان و آقایان در تبریز از 2 خرداد برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.