در اجرای طرح پستی تقاضای سند مالکیت تاکنون افزون بر 500 هزار سند در دفاتر اسناد رسمی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل ثبت اسنادو املاک استان اصفهان از طرح پستی تقاضای صدور سند مالکیت در دفاتر اسناد رسمی بدون نیاز حضور متقاضیان به واحدهای ثبتی برای اولین بار خبر داد و گفت: با راه اندازی این طرح ، مراجعه حضوری2 میلیون و 500 هزار نفر کاهش یافته و سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع را به همراه داشته است.

علی بهبهانی در جمع خبرنگاران استان اصفهان افزود: از سال 93 تاکنون بیش از 500 هزار سند مالکیت به دست مردم رسیده به نوعی که انتقال گیرنده هیچ نیازی به حضور در دفاتر ثبتی برای اخذ سند مالکیت ندارد و در همان دفتر خانه با تکمیل فرم مخصوص و پرداخت حقوق دولتی و قانونی و گرفتن رسید معتبر از سر دفتر سندبه محل مورد نظر انتقال گیرنده ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر 250 هزار سند مالکیت صادر شده است خاطر نشان کرد: در گذشته ماهانه 14 هزار سند مالکیت صادر می شد که با اجرای این طرح بدون جذب نیروی انسانی به 28 هزارسند مالکیت افزایش یافته است.

مدیر کل ثبت اسنادو املاک استان اصفهان اظهار داشت: از اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند در استان اصفهان نیزخبر داد و گفت این استان افزون بر 202 هزار پرونده با این موضوع داشته که با گذشت سه سال از زمان اجرایی شدن این قانون بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: مازندران، با 160 هزار پرونده و تهران با 150 هزار پرونده پس از اصفهان بیشترین پرونده های اراضی و املاک بدون سند راداشته اند.

مدیر کل ثبت اسنادو املاک استان اصفهان در خصوص نقص اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت اراضی و فاقد سند گفت: متاسفانه وجود نقص قانونی در این راستا صدور پروانه ساخت و از طرفی نداشتن سند مالکیت ، مشکلاتی را برای مالکین و ماموران شهرداری ایجاد کرده که موجب سرگردانی و افزایش پرونده های اراضی بدون سند در دادگاهها شده است.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.

علی بهبهانی همچنین درپایان به معوقات بانکی این استان نیز اشاره کرد و گفت: میزان معوقات بانکی از146 میلیارد تومان در سال 93 به280 میلیارد تومان در سال 94 افزایش یافته است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار