رييس دانشگاه كاشان گفت: ملك الشعرابهار از ياران نزديك مدرس در روزنامه نگاري و سياست با محتواي اصلي قانون و استقلال در آلاثارش براي توسعه فرهنگ كمر همت بست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس زراعت، به مناسبت برگزاری نخستين نكوداشت ملك الشعراي بهار در روزهاي اول و دوم ارديبهشت ماه در دانشگاه كاشان در گفتگو  با خبرنگاران گفت: برگزاري همايش ملك الشعرا بهار در راستاي احيا و پاسداشت چنین شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي كشور ضروری است.
وی افزود:محمد تقي بهار ملقب به ملك الشعراي بهار شاعر، اديب، سياستمدار و روزنامه نگار ايراني و از مفاخر علمي كشور است كه بسياري از آثارش منبع دانشجويان ديگر است.
به‌گفته‌وی، ملك الشعرا بهار، نخبه علمي و شخصيت به تمام معنا و جامع الاطراف بود.
 
رييس دانشگاه كاشان برگزاری اینگونه همایش‌ها گامی دراستای کاهش فقر فرهنگي به عنوان یکی از مشکلات جامعه دانست و تصريح كرد:سبك شناسي مرحوم ملك الشعرا بهار بي نظير بود.
زراعت با تاکید بر اینکه مرحوم ملك الشعرا بهار در روزنامه نگاري و سياست نيز يكي از ياران نزديك مدرس بود گفت: وی شخصيتي بود كه تمام تفريحات خود را براي خدمت به جامعه كنار مي گذارد و براي توسعه فرهنگ كمر همت مي بندد.
وی، آزادي، قانون و استقلال را تشكيل‌دهنده محتواي اصلي اثرهاي محمدتقي بهار تاکیدکرد و گفت:شخصيت‌هاي برجسته و صاحب‌نامي از سراسر كشور در اين همايش دعوت شده‌اند كه در روز برگزاری همایش، سخنرانی و مقالات خود را ارائه می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار