شهردار تهران گفت: متأسفانه اكنون در كيفيت سلامت با شكاف در قشر بندی مواجه هستيم كه اين مسئله مغاير با آموزه های دينی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قاليباف شهردار تهران در كنگره بين اللملی مغز و اعصاب كه امروز يكشنبه برگزار شد با بيان اينكه شروع فعاليت سازمان يافته يك مركز درمانی در اين سطح موجب بهبود خدمت رسانی مناسب درمانی نيست، اظهار داشت: اين مجموعه موجب پيشرفت ايران در علم پزشكی است كه تنها مختص ايرانيان نيست.

وی گفت: اميدوارم اين بيمارستان علاوه بر ارتقا كيفيت خدمات اعصاب و روان در كشور بتواند به قطب تخصصی تربيت نيروی انسانی در زمينه جراحی مغز و اعصاب تبديل شود.

شهردار تهران بيان كرد: تجربه های موفق در اين عرصه نشان دهنده آن است كه نخبه های ايران مهارت بالايی در اين عرصه داشته و می توانند دستاوردهای مطلوبی در سطح بين المللی كسب كنند.

قاليباف با بيان اينكه انتظار داريم با رویکرد اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان از امکانات لابراتوری و فنی مهیا شده بهترین بهره برداری از اين مجموعه انجام شود تصريح كرد: تا شهرداري نيز بتواند از دستاوردهاي مديريت شهري اين مجموعه در بخش حمايت از سلامت توريسم به عنوان نقطه عطف مجموعه فعاليت هاي خود دفاع كند.

قالیباف با بيان اينكه آنچه سبب می شود طرح های به ظاهر سخت به برنامه های عملیاتی تبدیل شود میل و اراده قوی افرادی است که به دنبال پیشرفت برای جامعه خود هستند گفت: در همين راستا باید گواهی دهم تمامی این موفقیت ها در حیطه های مختلف سلامت و پزشکی جز با تعهد اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی مسولان مربوطه  امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اينكه  تجربه ما در مدیریت شهری حاکی از حساسیت ارتقای شاخص سلامت در کیفیت زندگی شهروندان است، تصريح كرد: متأسفانه شکاف و فاصله کیفیت زندگی تنها در کمیت برخورداری شهروندان از امکانات و جغرافیای زندگی آنان نیست و متاسفانه  امروز شاهد شکاف و قشربندی در کیفیت سلامت هستیم.

شهردار تهران با بيان اينكه قشر برخوردار کمتر در معرض محرکه های بیماری زا قرار می گیرند و از سوی دیگر به جهت امکانات روحی و امکان فنی و تکنولوژی از توانایی بیشتری در درمان و مقابله با بیماری برخودار هستند، اظهار داشت: متأسفانه قشر آسیب پذیر جامعه در معرض بیشترین عوامل بیماری زا و از کمترین توانایی و استعداد درمان بهره مند هستند.

 قاليباف ادامه داد: بر همين اساس امیدوارم بتوانیم با بهره گیری عام المنفعه و انسانی از این مرکز، در جهت کاهش و حذف نابرابری های موجود در حوزه سلامت گام برداریم.

وی تصريح كرد: برقراری عدالت در سلامت نیازمند یک بسیج اجتماعی است به همين جهت نخبگان، پزشکان، متخصصان سلامت و همچنین سیاست های پایدار سلامت به عنوان سه قشر مهم، این محور را در برقراری عدالت بايد محقق كنند.

شهردار تهران مطرح كرد: در مناطق آسیب پذیر شهرتهران طرح احیای زندگی و بازآفرینی شهر را در دستور کار داريم.

قاليباف در پايان گفت: اميدوارم با استفاده از تجارب متخصصان حوزه سلامت در حل مسائل جامعه شهری و افزايش كيفيت زندگی شهروندان موفق تر عمل كنيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار