سخنگوی اورژانس کشور گفت: اسکان اضطراری در دزفول با توجه به بهبود شرایط به وضعیت عادی بازگشته و خاتمه اسکان اضطراری اعلام شده است.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان بارندگی های اخیر که از روز چهارشنبه آغاز شد ، در شهرستان دزفول از استان خوزستان، چهار منطقه سپید دشت، درود، بروجرد و پل دختر در خرم آباد ، دو منطقه دهلران و مهران در استان ایلام درگیر شدند که شاهد آب گرفتگی معابر و بعضا سیل بودیم.

وی افزود: در منطقه دزفول با توجه به اینکه میزان ورودی آب سد دز بیشتر از حد تعیین شده بود مسئولین جریان سد را به گونه ای مدیریت کردند که همین امر موجب افزایش آب رودخانه ها شد و مشکل و دغدغه برای حوزه سلامت به وجود آورد.

سخنگوی اوژانس کشور شرایط دزفول را عادی اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر در 12 روستا از توابع شهرستان دزفول با جمعیت 60 هزار نفر که درگیر سیلاب بودند، شرایط عادی گزارش شده است و تا این لحظه فقط 75 نفر از هموطنان که نیاز به اقدامات درمانی داشتند، به مراکز درمانی مراجعه کردند.

خالدی از بازگشت افراد اسکان داده شده به منازلشان خبر داد و گفت: اسکان اضطراری توسط همکاران در هلال احمر در شهر دزفول برپا شد که خوشبختانه با توجه به بهبود شرایط به وضعیت عادی بازگشته و خاتمه اسکان اضطراری اعلام شده است. در کل 530 نفر در قالب 90 خانوار در دزفول اسکان اضطراری داده شدند که از این تعداد 16 نفر خانم باردار ، 30 نفر افراد زیر یک سال و 60 نفر افراد زیر پنج سال بودند.

وی اظهار داشت: 6 مرکز بهداشتی درمانی هم ارائه خدمات را بر عهده گرفتند و 2 دستگاه آمبولانس اورژانس و اتوبوس آمبولانس در منطقه به جهت  ارائه خدمات مستقر شد.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اهمیت بحث بیماری های واگیر و غیر واگیر ، بیان کرد: بیماری های واگیر و غیر واگیر که یکی از اولویت های بهداشت است و همچنین موضوع آلودگی آب آشامیدنی از طرف تیم معاونت بهداشتی بررسی شد و خوشبختانه تاکنون در مناطق اسکان اضطراری مورد بحرانی گزارش نشده است.

وی اذعان داشت: اطلاع رسانی سریع هواشناسی و فرمانداری نقاط قوتی در این رویداد محسوب می شود ،زیرا از آسیب های احتمالی ما جلوگیری کرد.

 خالدی تصریح کرد: نقاط حادثه خیزی که به جهت طغیان رودخانه ها احتمال آسیب بیشتری متوجه آنها بود، فوری تعیین شدند و در سپیدشت که به علت بسته شدن راه تعدادی از روستاها اوضاع نگران کننده بود، شرایط به حالت عادی برگشته است. همچنین به علت ریزش کوه در مسیر راه آهن در منطقه خرم آباد، با بسته شدن راه روبه رو شدیم که با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی مسیر باز شد و از 2 روز گذشته مسیر تردد قطارها در حال انجام است.

وی وضعیت را در بروجرد از ابتدا عادی اعلام کرد و افزود:در بروجرد از ابتدا هم مشکلی نداشتیم ولی با توجه به بارش های 72 ساعت گذشته ،احتمال می دادیم با مشکل رو به رو شویم،  آماده باش اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خرم آباد در دستور کار قرار گرفت.

سخنگوی اورژانس کشور اظهار داشت: رئیس اورژانس کشور و معاونش از سوی وزارت بهداشت در خرم آباد و دزفول حضور داشتند تا از نزدیک روند ارائه خدمات بهداشت و درمان را رسیدگی و مورد پایش قرار دهند. برخی دستورالعمل ها هم در آن زمان طراحی و ابلاغ شد. زیرا در حوزه ی درمان و اورژانس 115 مراجعات زیادی را نداشتیم و عموما بین 75 تا 100 نفر از طریق این حوزه گزارش می شدند.

 وی یادآور شد:همچنین در یک بازه ی زمانی 24 تا 48 ساعته اوایل بارندگی بعد از روز 25 فروردین ماه مجبور شدیم در تعدادی از روستاها توصیه به توزیع آب های آشامینی بطری و بسته بندی کنیم؛ آب آشامیدنی آلوده به لحاظ ظاهر قابل تشخیص نیست، و باید از طرف کارشناسان مورد تایید قرار گیرد؛ همچنین هموطنان در حاشیه رودخانه ها به محض اینکه جریان از یک حجمی بیشتر شد منازل را خالی کنند، در صورت وجود مصدوم با اورژانس 115 تماس بگیرند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار