معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه این استان در بخش صنعت رتبه ۱۴ کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در بخش معدن نیز رتبه دوازدهم را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛کلانتری ب اشاره به وجود معادن متنوع بسیار از جمله سنگ آهن و سنگ های تزِیینی افزود: استان زنجان در بخش صنعت رتبه ۱۴ کشور را به خود اختصاص داده و در بخش معدن رتبه دوازدهم را دارد.

وی ادامه داد : ر حال حاضر سرمایه‌گذاران و تجار کشورهای چین و ترکیه در پروژه‌هایی چون سنگ‌آهن و صنایع بهداشتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان به وجود معدن آلومیت در استان اشاره کرد و گفت: آلومیت ماده اولیه شمس آلومینیوم است که به لحاظ فراوانی در زنجان، دسترسی به آن راحت است.

کلانتری افزود: زنجان قطب صنعت نساجی کشور است و صنایع غذایی، برق قدرت و ترانسفورماتور و همچنین سوئیچ فشار قوی برق نیز در زنجان تولید شده و توانمندی خاصی در این حوزه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز پروژه ملی قطب الکترونیک و آی تی کشور در استان زنجان در حال پیگیری است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب زنجان در بخش صنعت و معدن، فرصت سرمایه‌گذاری خوبی برای تجار خارجی وجود دارد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: کشوری ، صنعت ، رتبه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.