سرکنسول ترکیه در تبریز گفت: قطعا در روزهای آینده شاهد افزایش مناسبت‌ها و مبادلات تجاری و صنعتی بین دو کشور ایران و ترکیه خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ چاغلار فاهری افزود: قطعا در روزهای آینده شاهد افزایش مناسبت‌ها و مبادلات تجاری و صنعتی بین دو کشور ایران و ترکیه خواهیم بود که با توجه به این موضوع، روابط تجاری استان اردبیل با ترکیه نیز توسعه می‌یابد چراکه اردبیل دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از جمله بزرگ‌ترین و قوی‌ترین کشورهای منطقه هستند و خوشبختانه چندین سال است که روابط دو کشور مناسب بوده و مبادلات تجاری بین دو کشور برقرار است.

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز افزود: بنده به نوبه خود تمامی تلاش خود را برای افزایش مبادلات تجاری و همکاری بین استان اردبیل و ترکیه انجام می‌دهم که قطعا این تعامل باید دو طرفه بوده و مسئولان اردبیل نیز در این راستا تلاش خود را به کار بگیرند.

چاغلار فاهری تصریح کرد: ما درخواست می‌کنیم که اگر ایده سرمایه‌گذاری مشترک بین فعالان اقتصادی استان اردبیل با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای وجود دارد حتما این موضوع را طرح کنید و من نیز تلاش می‌کنم تا موانع و مشکلات سر راه این موضوع برطرف شود.

وی بیان کرد: باید فعالان اقتصادی و مسئولان استان اردبیل پروژه‌های خود را که آماده سرمایه‌گذاری است به طور کامل به ما معرفی کنند تا بتوانیم جزئیات این پروژه‌ها را به طور کامل به شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و هلدینگ ترکیه اعلام کنیم تا برای سرمایه‌گذاری در این استان اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.