استاندار خراسان رضوی گفت: علی رغم مشکلات دولت در زمینه تحصیل درآمدها و کاهش اعطای تسهیلات، این استان در رسیدن به اهداف تدوینی ابتدای سال موفق عمل کرد.

خراسان رضوی در رسیدن به اهداف تدوینی ابتدای سال موفق عمل کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در نشست مشترک استاندار با فرمانداران افزود: یکی از چالش های دولت در سال گذشته انتقادات مخالفان در رابطه با بی نتیجه خواندن برجام و تلاش آنان در بی ارزش جلوه دادن این اقدام بزرگ بود.

وی اظهار داشت: با به ثمر نشستن مذاکرات چهره جنگ طلب کشور در سطح جهانی از بین رفت و پروژه ایران هراسی دشمنان با شکست روبرو شد.
استاندار خراسان رضوی انتخابات را دیگر عرصه اقدام بزرگ دولت در سال 94 دانست وافزود: با هم افزایی دستگاه های اجرایی و تلاش فرمانداران این رقابت بزرگ سیاسی به بهترین شکل و با حضور حداکثری تمام قشرها برگزار شد و برگ زرین دیگری در کارنامه افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت شد.
رشیدیان در ادامه به بیان اولویت های کاری سال 95 فرمانداری ها پرداخت و گفت: همچون سال گذشته با حرکت در مسیر برنامه های مشخص شده معاونت ها و پایش ماهانه عملکردها سعی در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی به طور ملموس در زندگی مردم و کاهش آسیب های اجتماعی داریم.
وی تصریح کرد: در این راستا حمایت از سرمایه های اجتماعی، تداوم ارزش های دینی و انقلابی در جامعه، ایجاد حس اتحاد و همدلی و ایجاد روحیه نشاط اجتماعی در استان با حضور فعال فرمانداری ها جزو اولویت های اصلی است.
استاندار خراسان رضوی به معرفی برنامه های امسال استان در حوزه سیاسی پرداخت و گفت: گسترش تعاملات با گروه های سیاسی از طریق تشکیل خانه احزاب، گسترش روابط با تشکلات مجاز قومی و مذهبی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اجرایی شدن سند اقوام و مذاهب، ساماندهی تجمعات صنفی و اعتراضی به شکل قانونمند، فراهم کردن زمینه برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تربت حیدریه و همین طور مناسب سازی فضا و ایجاد نشاط اجتماعی برای انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری اصلی ترین اولویت های کاری این حوزه می باشد.
رشیدیان با اشاره به اینکه توسعه متوازن همراه با ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه امور عمرانی و زیربنایی در سال جاری در دستورکار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام از طریق جذب مشارکت ها و واگذاری آنها به بخش خصوصی، ایجاد زمینه لازم برای استفاده مناسب از تسهیلات و برنامه های ملی برای اجرای طرح های اولویت دار، توسعه روستایی، فراهم کردن زمینه استفاده روستاییان از تسهیلات اعطایی دولت در قالب طرح های مشارکتی، بهسازی جاده ها و ایمن سازی مسیرهای پرخطر استان برای کاهش آمار سوانح جاده ای، بهسازی مبلمان جاده ای و مدیریت بحرا ن های احتمالی از دیگر برنامه های خراسان رضوی در حوزه عمرانی است.
وی اصلی ترین فعالیت فرمانداران در بخش اقتصادی را اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و تلاش برای عملیاتی شدن شعار سال دانست و گفت: تشکیل ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها همانند مرکز، تداوم موقعیت های شغلی موجود، ایجاد فرصت های جدید اشتغال با هدف کاهش نرخ بیکاری، حمایت از صنایع با رویکرد صادرات محور و حمایت از تولیدات داخلی، توسعه فعالیت بازارچه های مرزی، کاهش نرخ تسهیلات بانکی، ایجاد هم افزایی بین دستگاه های اجرایی، استفاده حداکثری از نیروی انسانی برای چابک سازی اداری و بهسازی سرمایه انسانی، توسعه دولت الکترونیک و حمایت از شرکت های دانش بنیان و عملیاتی شدن کریدور علم و فناوری رضوی در سال 95 دنبال می شود.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: آماده سازی زیرساخت ها برای حضور بیش از پیش زائران در استان، ایجاد شرایط برای افزایش ماندگاری مسافر، معرفی مناطق گردشگری در نقاط مختلف برای توزیع متوازن سفرها، بهسازی مبلمان شهری، ایجاد زیرساخت ها برای برگزاری پربار برنامه های مشهد 2017 و حضور پرشور تمام دستگاه ها در اجرای این مهم، اصلی ترین اولویت ها حوزه زیارت در سال 95 است.
رشیدیان تامین امنیت هوشمندانه، مقابله با تهدیدات گروه های تروریستی، ارتقا شاخص های امنیت اجتماعی، مدیریت فضای سایبری، بهبود فرهنگ عمومی، حمایت از سرمایه های اجتماعی، ساماندهی آسیب های اجتماعی و فراهم سازی مشارکت نظامند در امور برای رشد نشاط اجتماعی را از جمله برنامه های حوزه امنیتی و اجتماعی استان در سال 95 معرفی کرد.
وی افزود: توجه به ظرفیت های زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، بهره گیری از ظرفیت بانوان توانمند در عرصه های مدیریتی و کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه زنان آسیب پذیر از برنامه های دردستورکار در بخش زنان و خانواده است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: توجه به لزوم وجود پیوست پدافند غیرعامل در طرح های توسعه ای، مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدف حمایت از تولیدات داخلی، مقابله با قاچاق سوخت و فراهم ساختن شرایط صادرات از طریق بازارچه های مرزی به ترتیب اهم برنامه های استان در حوزه پدافند غیرعامل و قاچاق کالا و ارز در سال جاری است.
رشیدیان بر لزوم مدیریت افکار عمومی در سطح شهرستان ها توسط فرمانداران، نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی، ارائه خدمات مطلوب به مراجعه کنندگان ادارات، استفاده از ظرفیت پژوهشگران و فرهیختگان محلی، افزایش مکاتبات در قالب دولت الکترونیک و برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقا سطح آگاهی کارمندان تاکید کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و همراهی مردم، در سال 95 زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شده و خراسان رضوی بیش از پیش در مسیر توسعه حرکت کند.
انتهای پیام//



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.