دستگیری شکارچی قوچ وحشی درگناباد

رئیس حفاظت محیط زیست گناباد گفت : حسب پایش میدانی و گشت و کنترل مناطق آزاد و حفاظت شده گناباد ،دو نفر شکارچی از اهالی روستاهای قاین به دام افتادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، محمد یوسف نژد افزود: متخلفان که با همدستی یکی از بستگان خویش ساکن گناباد، در اطراف روستای روچی از مناطق آزاد ، نسبت به شکار اقدام کرده بودند تحت تحقیقات قرار گرفته و با علم به شکار یک رأس قوچ وحشی توسط آنان مراتب مورد پیگرد قرار گرفت.

وی گفت: بنابراین با اطمینان به دادستان شهرستان نسبت به وقوع جرم و کسب نیابت قضایی ، یگان حفاظت این شهرستان اقدام به بازرسی منزل متخلّف کرده و موفق به کشف مقداری گوشت شکار و همچنین البسه و کفش متّهم که آغشته به خون بود شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست گناباد افزود: متخلّف در بازجویی به جرم خود اعتراف کرد و مشخّصات همراهان خاطی را اعلام کرد.

یوسف نژد گفت: یکی از متّهمان در شهرستان قاین دارای سابقه تخلّف است که دراین خصوص مستندات آن نیز همراه پرونده ، تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس حفاظت محیط زیست گناباد همچنین از بازدید فرماندار و اعضای شورای تأمین شهرستان از منطقه حصار در هفته گذشته خبر داد و گفت:در این بازدید که ریاست دادگستری و دادستان و دیگر اعضا ، فرماندار را همراهی می کردند ، مسیر روستای سقی تا کلاته حصار پیمایش شد و در این راهپیمایی در 5 نقطه ، بازدید کنندگان موفّق به مشاهده گلّه های قوچ و میش در فاصله نزدیک شدند.

یوسف نژد افزود: دیدن وحوش در فاصله نزدیک برای آن ها بسیار جالب بود و همه بر این که منطقه از امنیّت بالایی برخوردار است ، اتّفاق نظر داشتند. از طرف دیگر آن ها نیز در این پیاده روی نسبت به سختی کار محیط بانان که با جان و دل از مناطق حفاظت می کنند نیز آشنا شدند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار