رئیس جمهور گفت: ارتش ایران نه جناحی، نه حزبی و نه ارتش این گروه و آن قوم است، بلکه ارتش ایران به کل ملت ایران تعلق دارد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران جناحی نیست/ ارتش و سایر نیروهای مسلح، محبوب دل و مقبول اذهان مردم هستندبه گزارش  خبرنگار دولتگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم رژه سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز یکشنبه (29 فروردین ماه) در جوار بارگاه حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در هفته پایانی سال 57 و آغاز سال 58 ما با یک توطئه‌ای روبرو بودیم که ظاهر آن با شعارهای انقلابی زرق و برق پیدا کرده بود.

وی افزود: در این مقطع زمانی گروهک‌هایی که خود را انقلابی می‌نامیدند و می‌خواستند از انقلاب سهمی داشته و استکبار جهانی که گاهی از حلقوم آنها و فریب‌خوردگان سخن خود را اعلام می‌کردند، اقداماتی به وجود آمد که مقدمه آن انحلال ارتش بود.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم به ارتش مردمی نیازمند بودند، اظهار داشت: ارتش در آن زمان باید محملی می‌شد تا در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده و همواره از اقتدار ملی و مرزها حراست کند.

روحانی افزود: امام خمینی(ره) با بصیرت همه ابعاد تهدیدات دشمنان را می‌دید و در برابر آن با قدرت موضع‌گیری می‌کرد، براین اساس امام در آن ایام 29 فروردین 58 را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. آن روز در همه خیابان‌های تهران و شهرهای دیگر ارتش حضور یافتند و با شعار ارتش فدای ملت به اجتماع مردم پیوستند.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه در این روز تاریخی یک توطئه بزرگ از پیش پای مردم برداشته شد، تصریح کرد: اثر استحکام ارتش قبل از تجاوز افلغیان و جنگ تحمیلی و حوادثی که برخی گروهک‌های تروریستی در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور به وجود آوردند کاملا نمایان شد. ارتش حضور یافت و قدرت خود را به اربابان این گروهک‌ها نشان داد که ارتش ایران مردمی، مکتبی و ملی است و همواره گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب است.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: ارتش آزمایش خود را در روزهای 19، 21 و 22بهمن و روزهای پایانی 57 و ماه‌های اولیه 58 به نمایش گذاشت و در 31 شهریور 59 با آغاز جنگ تحمیلی ظاهر و آشکار شد و در زمان جنگ تحمیلی نیروهای دریایی، زمینی و هوایی ارتش در برابر متجاوزان ایستادگی کردند و افتخارآفرینان بزرگی در ارتش همچون صیاد شیرازی‌ها، نامجوها، فکوری‌ها، فلاحی‌ها، ستاری‌ها، بابایی‌ها، شیرودی‌ها و کشوری‌ها به صحنه آمدند و با نثار خونشان از کشور حراست کنند.

روحانی با بیان اینکه ارتش ایران طبق فرمایشات امام راحل و تدبیر فرمانده کل قوا فعالیت می‌کند، اظهار داشت: ارتش ایران نه جناحی، نه حزبی و نه ارتش این گروه و آن قوم است، بلکه ارتش ایران به کل ملت ایران تعلق دارد، چرا که وابستگی به جناح و حزب طبق فرمایش امام به معنای نابودی ارتش ایران است.

وی با اشاره به سخنان پیرامون ارتش از سوی امام راحل اظهار داشت: ایشان همواره می‌گفتند اگر می‌خواهید به حزب و جناحی وابسته باشید، نباید در ارتش بمانید. امام همواره به صراحت سخن می‌گفتند و کلام‌شان مربوط به کل نیروهای مسلح بود.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه ملت‌مان امروز به داشتن ارتشی توانمند و مقتدر افتخار می‌کند، اظهار داشت: ارتش از انگیزه‌های دینی و اسلامی یک ملت دفاع می‌کند و همواره به فکر منافع ملی کشور بوده و از مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی و همینطور از ایمان و آئین مردم به خوبی حراست می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر ارتش ایران، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج مقتدر در دوران دفاع مقدس در برابر متجاوزین می‌ایستادند، امروز سرنوشت دیگری در انتظار مردم‌مان بود. اگر امروز می‌بینید قدرت‌های استکباری و مزدوران در منطقه نمی‌توانند چشم طمع به ایران داشته باشند،به خاطر وجود نیروهای مسلح مردمی است.

روحانی در ادامه گفت: اقتدار به معنای قدرت مقبول است. امروز ارتش جمهروی اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح محبوب دل مردم، مقبول اذهان، افکار عمومی و مورد اعتماد مردم هستند.

وی تاکید کرد: اگر امروز ما در این منطقه نا امن، به کشور امن خود و ایران با ثباتمان افتخار می‌کنیم بخاطر داشتن ارتشی قوی، سپاهی مقتدر و بسیجی دلاور است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر امروز در منطقه نا امن، در سراسر ایران امنیت وجود دارد تصریح کرد: همه کارآفرینان جهانی به سمت ایران حرکت می‌کنند و می‌خواهند با ایران کار اقتصادی، علمی و فناوری انجام دهند. برای این کار اولین شرط امنیت در کشور است و این امنیت توسط نیروهای مسلح ما امروز به نمایش منطقه و نمایش در جهان گذاشته شده است.

روحانی افزود: در واقع خونها، ایستادگی‌ها، شهیدان و خانواده‌های آنها تضمین دائمی برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوجود آورد.

وی با بیان اینکه ما همه یک هدف واحد را دنبال می‌کنیم اظهار داشت: دیپلماسی ما و نیروهای مسلح ما، هدف واحدی را دنبال می‌کند. هدف ما امنیت ملی و اقتدار، ثبات و توسعه این کشور است. ما در یک دست کتاب، منطق، تدبیر و عقلانیت و در دست دیگر شمشیر داریم و این دو را کنار یکدیگر می‌بینیم.

رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: قدرت نرم، قدرت سخت و قدرت سرد و قدرت گرم کشورمان در کنار هم هستند اگر نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزی دست به سوی منافع ملی ما دراز کرد آن دست را قطع کند و آن تجاوز دفع شود.دیپلماسی ما هم در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران است.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما در 8 سال دفاع مقدس بخوبی از حقوق ملت ما دفاع کردند افزود: دیپلمات‌های ما هم در صحنه مذاکره نه در برابر یک کشور معمولی در برابر قدرت‌های جهان با کمال شهامت، ایمان، اقتدار با همان اوصافی که مقام معظم رهبری برای مذاکره کنندگان اعلام کردند که متدین وشجاع هستند، دست متجاوزین را از کشور قطع کردند و سرزمینمان از از حضور متجاوزان پاک کردند.

وی یادآور شد: دیپلمات‌های ما در صحنه جهانی از حقوق ملت ما دفاع کردند قطعنامه‌های ظالمانه را ملغی کردند و از حق ایران در داشتن توان دفاعی بخوبی مدافع بودند تا جایی که امروز حتی دشمنان می‌گویند قدرت نظامی و موشکی ایران نه ربطی به برجام دارد نه ربطی به قطعنامه 2231 . آنها خود معترف‌اند که در مذاکرات مبنا حفظ و تقویت قدرت نظامی ما در برابر انواع توطئه‌ها بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کسی که می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوتاه بینانه است، بیان داشت: ما همه در کنار هم هستیم ما در یک کشور زندگی می‌کنیم، در داخل یک کشتی هستیم، یک نفر این کشتی را هدایت می‌کند.

روحانی متذکر شد: ما دارای یک رهبر و دولت واحد و قانون واحد هستیم. ما ملتی واحد هستیم، ممکن است سلیقه ما در رفتار و گفتار یکسان نباشد اما اهداف ما یکی است و در مسیری حرکت می کنیم که دستاوردش حفظ حقوق مردم و حفظ مصالح ملی و اقتدار ملی است.

وی خاطر نشان کرد: در حضور سران کشورهای اسلامی اعلام کردم که قدرت جمهوری اسلامی ایران، قدرت های سیاسی، اقتصادی، نظامی ما علیه کشورهای همسایه ما و کشورهای جهان اسلام نیست، ما قدرت کشورهای اسلامی را قدرت خود می‌دانیم و قدرت خود را قدرت کشورهای اسلامی میدانیم.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه زمانی که بغداد دربرابر تروریست‌ها در خطر بود جمهوری اسلامی ایران بود که به ندای ارتش و دولت عراق پاسخ مثبت داد اظهار داشت: ما از عتبات و حرمهای مطهر دفاع کردیم و زمانی که دمشق در خطر بود رزمندگان ما بودند که به ندای دولت سوریه پاسخ مثبت دادند و با اعزام مستشاران از حرم های مطهر دفاع کردند.

روحانی افزود: در حضور سران کشورهای اسلامی اعلام کردم اگر پایتخت شما هم  توسط تروریست و صهیونیست در خطر باشد، قدرتی که به شما پاسخ مثبت خواهد داد جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی با اشاره به اینکه دشمن تصور نکند میان دولت، ملت و نیروهای مسلح ما شکاف وجود دارد تاکید کرد: ما اعضای یک پیکر بلند به نام ملت ایران هستیم و انگشتان یک دست هستیم و امروز مقتدتر از هر زمان از کشور مان دفاع می‌کنیم و از منافعمان دفاع می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: به توطئه گران می‌گوییم قدرت نیروهای مسلح ما علیه همسایگان ما نیست بلکه قدرت ما برای دفاع از ایران اسلامی است و به معنای بازدارندگی فعال است. البته در برابر تهدید، تهدید می‌کنیم و در برابر تجاوز دست متجاوز را قطع خواهیم کرد.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: ما از خداوند اقتدار بیشتر نیروهای مسلح خود و سلامت فرماندهی کل قوا را آرزو می‌کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
من سپاهی به همسنگران ارتشیم تبریک میگم زنده باد ارتش کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
درود بر این ارتش و رئیس جمهور فهیمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
درود بر این سلحشوران واقعی و بی ادعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
پاینده باد ارتش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
احسنت به عنوان یک ارتشی واقعا به شما افتخار میکنم
آخرین اخبار