در حالی که در سال گذشته بازار مسکن با رکود بی سابقه ای مواجه بود شهرداری اصفهان از رشد 15 درصدی متراژ ساخت و ساز در سال 94 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام‌شریعت معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار کرد: به دنبال خدمات‌رسانی و ارائه تسهیلات ویژه به شهروندان و تخفیف 35 درصدی ساخت‌وساز ساختمانی که در دو ماهه پایانی سال 94 از سوی مدیریت شهری اصفهان به مردم اصفهان اهدا شد، این تسهیلات توانست تأثیر خوبی در ساخت‌و‌سازها در شهر داشته باشد.

وی با بیان اینکه این مسئله توانست صدور پروانه را به متراژ 5 میلیون و 979 هزار و 312 مترمربع رساند که نسبت به سال 93 رشد 15.33 درصدی داشته است، افزود: این در حالی است که در سال 94 با رکود مسکن مواجه بوده‌ایم اما شهرداری توانست در صدور پروانه و در متراژ حدود 800 هزار متر مربع رشد داشته باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این رشد 15 درصدی نسبت به سال 93 در حالی است که در تعداد پروانه 8 درصد رشد کمتری داشته‌ایم، تصریح کرد: این بدان معناست که پروانه‌هایی که اخذ شده دارای زیربنای بیشتری بوده و به سمت انبوه‌سازی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه آمار صدور پروانه در مناطق رشد یافته نشان‌دهنده این است که در آن مناطق قیمت زمین و عوارض ساختمانی کمتر بوده است، اشاره کرد: یعنی به نوعی هزینه تراکم نیز کمتر بوده و به سمت تولید مسکن انبوه برای قشر کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه حرکت کرده‌ایم.

صمصام شریعت بیان کرد: مناطقی که در سال 94 رشد قابل‌توجهی داشته‌اند به ترتیب در مناطق 6، 9، 10، 12، 13، 14 و 15 بوده که بیشتر برای تأمین مسکن قشر آسیب‌پذیر و تأمین مسکن نیازمندان واقعی قدم برداشته‌اند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.