مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: آمار کمی در اکثر اعزام‌ها افزایش چشمگیری داشت.


 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام و المسلمین یحیی کمال به بیان گزارشی در خصوص فعالیت‌های اداره کل امور تبلیغی و ادارات زیرمجموعه آن در سال گذشته پرداخت و افزود: در اعزام عمومی بیش از ۱۸ هزار اعزام، در اعزام تخصصی بیش از ۲هزار مبلغ و در اعزام نخبگان نیز نزدیک به ۹۰۰ اعزام داشتیم.
 
وی با اشاره به برنامه‌های این اداره جهت توانمندسازی مبلغان در سال گذشته اظهار کرد: در اعزام مناسبت‌های تبلیغی، فرصت خاصی را برای مبلغان رتبه‌های بالاتر قرار دادیم تا امکان ثبت نام و اعزام را پیدا کنند و توانستیم در اعزام‌ها از مبلغان توانمند با رتبه‌های بالاتر بهره ببریم.
 
وی در ادامه افزود: در سال گذشته تلاش کردیم اعزام‌های‌مان را به سمت اعزام‌های گروهی که در حقیقت نوعی اعزام تخصصی، تأثیرگذار و حرکتی نوین در تبلیغ است سوق دهیم. همچنین برای بهره گیری از ظرفیت مبلغان دارای پرونده در شهرستان‌ها و مبلغانی که از قم مهاجرت کردند، به شرط اینکه در قالب گروه‌های تبلیغی قرار بگیرند استفاده و به مناطق تبلیغی اعزام کردیم.
 
کمال با اشاره به اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در جهت کیفی سازی تبلیغ افزود: توجه به آموزش مبلغان، دوره پودمانی و روش‌های تخصصی کارگاهی برنامه‌هایی بود که در جهت کیفی سازی تدوین کردیم تا مبلغان دور‌ه‌های پودمانی را بگذرانند.
 
وی از اجرای طرح طبیب دوار جهت ارزیابی و آسیب شناسی تبلیغ در مناطق گفت و به توضیحاتی در خصوص اعزام کارشناسان به مناطق تبلیغی جهت ارزیابی فعالیت‌های مبلغان پرداخت.
 
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: در اسفند ماه سال گذشته برنامه همایش تجلیل از گروه‌های تبلیغی برتر به جهت الگودهی و ایجاد انگیزه بیشتر و گسترش این شیوه از تبلیغ برگزار شد.
 
وی اظهار کرد: توجه به اعزام مناطق خاص و محروم حائز اهمیت بود که با اختصاص امتیازات متنوع تلاش کردیم تا مبلغان را به سمت مناطق محروم هدایت کنیم تا هم مناطق محروم و هم مناطقی که کمتر مبلغان اعزام می‌شوند را مقداری احیاء کنیم و نیز از نظر تبلیغی هم بتوانیم تبلیغ بهتری در آن مناطق داشته باشیم.
 
کمال در خصوص گروه‌های تبلیغی تحت حمایت دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در بخش گروه‌های تبلیغی بیش از ۴۰۰ گروه‌ را به مناطق مختلف اعزام کردیم و بیش از ۱۲۰ گروه را ثبت و بیش از ۴۰۶ گروه تبلیغی را در دفتر تبلیغات ثبت و ۱۲۰ گروه مجوز رسمی فعالیت‌شان صادر شد.
 
به گفته وی بیش از ۲۰ گروه تخصصی در دفتر تبلیغات قم و بیش از ۵۰ گروه تخصصی در شعب دفتر تبلیغات ثبت شده‌اند و همچنین بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی در دفتر تبلیغات قم و شعب به ثبت رسیدند و مشغول فعالیت هستند.
 
وی ادامه داد: در بخش تشکیل پرونده بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ تشکیل پرونده و جذب مبلغ داشتیم که بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از این‌ها مبلغانی بودند که پرونده‌شان از طرح هجرت معاونت تبلیغ به دفتر تبلیغات منتقل شده بود که با تشکیل پرونده و به روزرسانی غالب این‌ها در مناسبت‌های مختلف اعزام شدند.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: قم ، اعزام ، مبلغ ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار