رئیس ثبت اسناد و املاک رامهرمز گفت: 4 هزار و 558 جلد سند مالکیت در سال گذشته در این شهرستان صادر گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امرالهل شیری بیان داشت: اداره ثبت اسناد و املاک برای وظایف قانونی خود که‌‌ همان اعتبار بخشی و تثبیت حقوق مالکیت مشروع و قانونی افراد است، این مأموریت را با وظایفی مشخص و معلوم از جمله صدور اسناد مالکیت، اجرای مفاد اسناد رسمی ثبت شرکت‌ها و ثبت اطلاعات حقوقی در پایگاه اطلاعات مالکیت و مکانیزاسیون امور ثبت برای تحقق نظم حقوقی و امنیت و عدالت اقتصادی و پیشگیری از منازعات حقوقی به انجام می‌رساند.

وی افزود: این اداره به منظور انجام وظایف خود در سال 94، تعداد 4 هزار و 558 جلد سند مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی صادر کرده که نسبت به سال 93، 12 درصد رشد داشته است.

شیری اظهار کرد: با توجه به اینکه همه ساله توسط اداره‌کل ثبت اسناد و املاک خوزستان میزان تعهدی اسناد صادره مشخص می‌شود، این اداره توانست به تعهد خود جامه عمل بپوشاند و به موجب ثبت‌نام قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی تاکنون 4 هزار و 940 پرونده تشکیل شده که 3 هزار و 307 پرونده منجر به صدور رأی شد و برای برخی از این پرونده‌ها اسناد مالکیت صادر یا در مرحله رسیدگی است.

رئیس ثبت اسناد و املاک رامهرمز اذعان داشت: تعداد تفکیک‌های املاک 717 فقره و معاملات قطعی و رهنی 2 هزار و 326 فقره در دفا‌تر اسناد رسمی حوزه ثبتی به ثبت رسید.

وی بیان کرد: در سال 94 تعداد ازدواج ثبت شده در دفا‌تر ازدواج حوزه تابعه 1 هزار و 977  فقره بود و تعداد طلاق‌ها 223 مورد بوده است.

امرالهظ شیری ضمن بر اثرات تثبیت مالکیت‌ها در کاهش دعاوی ملکی و تقویت عدالت و امنیت اجتماعی تأکید  کرد و افزود: این اداره در سال گذشته توانست نسبت به وصول مطالبات بانک‌ها و موسسات به میزان 10 میلیارد ریال اقدام نماید.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار