مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب پیش‌بینی کرد، امسال حدود 10 هزار تن باقلا، نخودفرنگی و گوجه سبز در این شهرستان تولید شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پورمراد جانی با بیان اینکه امسال 550 هکتار باقلا در شهرستان سرپل‌ذهاب کشت شده، متوسط عملکرد باقلا در این شهرستان را 13 تن در هکتار اعلام کرد.

جانی پیش‌بینی کرد: امسال 7150 تن باقلا دراین شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب در ادامه سطح زیر کشت نخودفرنگی در شهرستان سرپل‌ذهابطی سال جاری را 200 هکتار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 1400 تن نخود فرنگی در این استان تولید شود.

جانی متوسط عملکرد نخودفرنگی در شهرستان سرپل‌ذهاب را هفت تن در هکتار عنوان کرد.

وی در ادامه سطح باغات گوجه سبز در این شهرستان را 200 هکتار دانست و گفت: میانگین تولید این محصول پنج تن در هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود امسالهزار تن گوجه سبز در شهرستان سرپل‌ذهاب تولید شود.

جانی با بیان اینکه شهرستان سرپل‌ذهاب بیشترین تولید سه محصول باقله، نخودفرنگی و گوجه سبز را در استان کرمانشاه دارد، گفت: هر سه محصول به دلیل گرمسیر بودن این شهرستان به صورت نوبرانه وارد بازار می‌شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب برداشت باقله، نخودفرنگی و گوجه سبز در این شهرستان از 15 فروردین ماه آغاز شده و به مدت 40 تا 50 روز ادامه‌ می‌یابد.


انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، هزار ، تن ، نوبرانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.