پاکستان تودی: لغو تحریم‌های ایران سبب ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی برای اسلام آباد

رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد برداشته شدن تحریم‌های ایران سبب گشایش فرصت‌های جدیدی برای افزایش تعاملات اقتصادی میان دو کشور می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه پاکستان تودی در گزارشی نوشت: رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد اسلام آباد از برداشته شدن تحریم‌های اعمال شده بر ضد ایران استقبال می‌کند، اقدامی که سبب گشایش فرصت‌های جدیدی برای افزایش تعاملات اقتصادی شده است. 

در این گزارش آمده است: ممنون حسین در مصاحبه با روزنامه انگلیسی زبان «صباح» ترکیه اعلام کرد عملیاتی کردن خط لوله گاز ایران-پاکستان یکی از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود که پاسخ گوی نیازهای فزاینده اسلام آباد به انرژی خواهد بود. 

او همچنین اعلام کرد طرح اقدام جامع پاکستان برای ریشه کنی تروریسم تکمیل شده است. 
رئیس جمهور پاکستان تصریح کرد اسلام آباد طرح جامع اقدام ملی را با اجماع همه طرف‌های ذینفع به منظور ریشه کنی تروریسم و افراط گرایی در این کشور تکمیل کرده است. 

او گفت اسلام آباد در قوانین خود بازنگری کرده و روال قضایی را به منظور تسریع در روند اجرای عدالت بهبود بخشیده است. 

او گفت دولت پاکستان همچنین در حال اجرای اصلاحاتی در نظام آموزشی به ویژه آموزش‌های مذهبی است و اقدامات قاطعانه تری علیه برگزاری سخنرانی‌های نفرت افکنانه انجام داده است. 

او خاطرنشان کرد تلاش‌های موثری همچنین به منظور قطع منابع تأمین مالی تروریست‌ها در دست انجام است که این اقدام مستلزم همکاری‌های بین المللی نیز می‌باشد. 

حسین افزود: مقامات پاکستان و ترکیه رویکردی مشترک را در ارتباط با تغییر روابط نزدیک سنتی و تبدیل کردن آن به یک شراکت اقتصادی قدرتمند دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار