عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه حالا وقت مناسبی برای حذف سه دهک جامعه از دریافت یارانه نیست و مردم در شرایط اقتصادی بدی به سر می‌برند، گفت: این طرح عملیاتی نخواهد شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد ابراهیم محبی گفت: این طرح در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید، اگرچه مخالفان زیادی داشت و من نیزیکی ازمخلفان آنبودم.

وی در خصوص دلایل این مخالفت نیز یادآوری کرد: اکنون زمان مناسبی برای حذف این تعداد خانوار از دریافت یارانه نیست، چون مردم شرایط اقتصادی بسیار بدی دارند.

نماینده سنقر و کلیایی با اشاره به اینکه نمی‌توان نادیده گرفت که عده‌ای واقعا مستحق دریافت یارانه نیستند و از نظر مادی توانمندی دارند، افزود: دیگر اقشارمشکلات اقتصادی هستند و اکنون زمان آن نیست که یارانه آنها قطع شود.

به گفته این نماینده مجلس، موضوع دیگر این است که افراد توانمند خود از دریافت یارانه انصراف دادند و برخی از آنها نیز به تدریج اعلام انصراف می‌کنند و نیازی به قطع یارانه به این شیوه نیست.

وی معتقد است، حذف یارانه دهک‌های بالا باید به صورت پلکانی و طی چند سال صورت گیرد، نه اینکه در این مدت کوتاه یارانه 24 میلیون نفر همزمان قطع شود.

محبی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد:معتقدم این طرح و حذف سه دهک بالای جامعه از دریافت یارانه عملیاتی نخواهد شد، زیرا خود دولت هم عزم جدی برای اجرای آن ندارد و مصر نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نداشتن آمار دقیق و کافی از افراد واجد شرایط حذف شدن را دلیل دیگری دانست که باعث می‌شود حذف یارانه 24 میلیون نفر تحقق پیدا نکند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، یارانه ، پلکانی ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.